Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
wtorek, 30 maja 2017, imieniny: Ferdynanda, Gryzeldy, Zyndrama
Serwisy:

Najpopularniejsze trendy wizualne na rynku stockowym 2014
dodano: 2015-03-09
powrót »

Na rynku zdjęć stockowych od kilku lat obserwuje się dynamiczne zmiany, a miniony rok, był pod tym względem przełomowy. Bank zdjęć Fotolia podsumowuje 2014 rok pod kątem najczęściej wyszukiwanych i kupowanych obrazów stockowych, ponieważ światowe trendy fotograficzne regularnie przenikają do branży stockowej.

 

Pogląd, że stocki to po prostu platforma oferująca wysokiej jakości obrazy do celów komunikacji korporacyjnej czy idealnych dla potrzeb biznesu, odchodzi do lamusa. W ostatnich latach zdjęcia stockowe bardzo się zróżnicowały i rosną w siłę, a w sytuacji gdy firmy szukają oszczędności, coraz częściej zaczynają spoglądać w stronę zasobów banków zdjęć po różnorodne treści wizualne. Dostawcy bacznie śledzą mody pojawiające się w fotografii i ilustracji, gwarantując, że portfolio Fotolia jest bardziej zróżnicowane i estetycznie kreatywne, niż kiedykolwiek wcześniej.

 

 

Makrofotografia


Makrofotografia to prawdziwe objawienie wśród kluczowych trendów wizualnych 2014 roku. Najpopularniejsze zdjęcia z tym tagiem w serwisie Fotolia obejmują oczywiście rośliny, kwiaty i jedzenie. Fotografowie chcą pokazać jak najpełniej piękno i detale, co idealnie oddaje obiektyw do makrofotografii. Zbliżenie na szczegóły pozwala użytkownikom naprawdę zanurzyć się w wizualne odczucie fotografowanego obiektu. Szczególnie jeśli chodzi o jedzenie, makrofotografia pozwala pokazać i podkreślić strukturę, umożliwiając użytkownikowi wyobrażenie sobie perspektywy gryzienia i próbowania. Dodatkowo, piękno makrofotografii polega na możliwości uwydatnienia kolorów i szczegółów w sposób, który nie jest możliwy przy tradycyjnym fotografowaniu. Na przykład skrzydła owada lub jego oczy, które zwykle nie są wyraźnie widoczne dla ludzkiego oka, stają się zdetalizowane na zdjęciu wykonanym obiektywem makro, co jest bardzo atrakcyjne i przyciągające uwagę widza.

 

 

Hipster


Płynąc na fali popularności, która wyniosła go do mainstreamu w 2013 roku, również w 2014 koncept „hipstera” był jednym z kluczowych trendów stockowych. Wizerunek ten wciąż ikonicznie kojarzy się przede wszystkim z takimi pojęciami jak „popularność” i „moda”. Ponadto, pojęcie to przeniknęło do współczesnej kultury wizualnej i jest automatycznie łączone ze wszystkim co vintage lub retro. Charakterystyczne światło, duża ilość filtrów oraz ziarnisty, oldskulowy klimat sprawiły, że zdjęcia gramofonów, starych rowerów, okularów w grubych oprawach czy mężczyzn z zarostem – czyli wszystko to co obejmuje pojęcie „hipster” i przypomina o minionym czasie – były jednymi z najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych w 2014 roku.

 

 

Kolor


Kolor jest pojęciem generycznym. Buduje nasz wizualny świat, a zatem jako trend jest często pomijany, uważany za coś stałego w fotografii. Jednak w obrazach stockowych da się zauważyć pewne tendencje np. dużą popularność zdjęć w modnej obecnie w mediach  kolorystyce niebiesko-pomarańczowej. Wśród najlepiej sprzedających się zdjęć 2014 roku znalazły się obrazy, które mimo, że proste w kompozycji, dzięki kolorowi, który albo nadał jaskrawości zdjęciu albo je nasycił, oddają rzeczywistą głębię wizualną. Dużą popularnością w minionym roku cieszyły się także obrazy o rustykalnych, organicznych kolorach, gdzie miękkie, klimatyczne światło dodaje ciepła całej kompozycji.

 

 

***


Informacje dodatkowe o banku zdjęć Fotolia


Fotolia to wiodący w Europie bank zdjęć typu microstock, który posiada w swoich zasobach wybór ponad 36 milionów zdjęć, grafik wektorowych i klipów wideo. Założony w 2004 r. serwis oferuje wysokiej jakości, profesjonalne obrazy, w cenie już od 2,18 PLN za plik bez ograniczeń geograficznych czy czasowych. Fotolia, jako międzynarodowy bank zdjęć, oferuje najlepsze obrazy różnym odbiorcom – dużym agencjom kreatywnym, rynkowi mediów oraz wszelkiego rodzaju firmom i przedsiębiorcom. Dziś bank zdjęć Fotolia ma ponad 5 milionów użytkowników, a swoje usługi dostarcza dla klientów 23 krajów i regionów, w 14 różnych językach. Od stycznia 2015 r. Fotolia jest częścią rodziny Adobe. Więcej informacji można znaleźć na www.fotolia.com. Dołącz do serwisu Fotolia na Facebooku i Twitterze.

 

Kontakt dla mediów w Polsce:

Beata Jaroszewska

Dyrektor Operacyjny Fotolia

press_pl@fotolia.com

Tel. +48 22 389 70 52



powrót »

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.