Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
niedziela, 23 lipca 2017, imieniny: Sławy, Sławosza, Brygidy
Serwisy:

Tauron-nowy model biznesowy w grupie
dodano: 2016-08-05
powrót »

Zmienił się sposób funkcjonowania Grupy i jej kultura organizacyjna. Nowa koncepcja opiera się między innymi na zarządzaniu procesowym i większej orientacji na klienta - podało w poniedziałek (1 sierpnia) biuro prasowe spółki. Wdrażanie nowego modelu biznesowego w Grupie rozpoczęto 1 maja.

 

Tę decyzję w spółce uważa się za trafioną i korzystną, bo w przejrzysty i czytelny sposób wprowadzono "zasady zarządzania Grupą, które umożliwiają sprawne i elastyczne reagowanie na wyzwania rynkowe i zmiany regulacyjneˮ.

 

Nowy model biznesowy wprowadzono także i po to, by zoptymalizować funkcjonowanie Grupy przez "eliminację dublujących się działań i wewnętrznej konkurencji; uzyskanie korzyści wynikających z synergii i skali działalności Grupy oraz budowa samouczącej się organizacjiˮ.

- Przestawiliśmy zwrotnicę i zaczęliśmy modelować organizację Grupy Tauron ze struktury pionowej na poziomą. Zmieniając model zarządzania niwelujemy "formalne procesy decyzyjne" na rzecz zarządzania procesowego. Powołanie zespołów zarządzających w obrębie poszczególnych strumieni procesowych pozwoli na ujednolicenie funkcjonowania danych obszarów w obrębie całego łańcucha wartości. W nowym podejściu stawiamy nie tylko na współpracę, ale realne uczestnictwo w danym procesie. Takie podejście pozwoli nam wykorzystać wszystkie synergie, które daje nam uczestnictwo w Grupie Kapitałowej, a to przełoży się na realne oszczędności i podniesienie efektywności - wyjaśnia Kamil Kamiński, wiceprezes zarządu Tauron Polska Energia ds. zarządzania korporacyjnego.

 

W nowej strukturze Grupy wyróżniono:
• Centrum Korporacyjne,
• Obszary Biznesowe oraz
• Centra Usług Wspólnych.

 

"Centrum Korporacyjne jest nadrzędną jednostką organizacyjną odpowiedzialną za zarządzanie działalnością Grupy i podejmowanie najważniejszych decyzji mających wpływ na Grupę, Obszary Biznesowe, Centra Usług Wspólnych i spółki należące do Grupy Kapitałowej TAURON. Spółki należące do Grupy Kapitałowej TAURON mogą działać niezależnie lub w ramach Obszarów Biznesowych. Impuls wychodzący z poziomu spółki-matki będzie "przechodził" przez pozostałe spółki i obszary biznesowe Grupyˮ.

 

- Grupa Kapitałowa Tauron została utworzona na bazie szeregu mniejszych podmiotów prowadzących różne rodzaje działalności wzdłuż łańcucha wartości produkcji energii elektrycznej i ciepła. Przez ostatnie lata prowadzone były procesy akwizycyjne oraz działania reorganizacyjne i integracyjne, w tym powołano Grupę Tauron, które mimo podniesienia efektywności i sprawności funkcjonowania organizacji nie pozwoliły osiągnąć w pełni satysfakcjonującego poziomu efektywności operacyjnej - podkreśla Kamil Kamiński.

 

"Zmianie uległ nie tylko sposób funkcjonowania organizacji, ale również jej kultura organizacyjna. Kołem zamachowym tej transformacji są nowe wartości Grupy TAURON - Partnerstwo, Rozwój i Odwaga. Zostały one zdefiniowane w wyniku kilkumiesięcznej pracy przedstawicieli spółek Grupy TAURON, którzy od początku bieżącego roku uczestniczyli w specjalnych warsztatach poświęconych ich wypracowaniuˮ.

78 reprezentantów spółek, z różnych obszarów, m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, ryzyka, ratownictwa górniczego, strategii, sprzedaży, obsługi klienta, a także członkowie rady społecznej, zdefiniowało wartości, które będą wsparciem w realizacji nowej wizji i misji Grupy.

- Dążymy to tego, aby mieć stałych, zadowolonych klientów. Chcemy zatem, aby oni postrzegali nas jako solidnego, dobrego partnera, któremu warto zaufać. To oznacza, że musimy w większym stopniu niż dotychczas zadbać o potrzeby klientów w obszarach sprzedaży, dystrybucji czy ciepła, czyli wszędzie tam, gdzie mamy z nimi bezpośredni kontakt - informuje Piotr Zawistowski, wiceprezes zarządu Tauron Polska Energia ds. klienta i handlu.

 

"W ramach modelu został też wydzielony obszar zajmujący się działalnością handlową. Jest to jedyna działalność operacyjna prowadzona w Tauron Polska Energia, realizowana kompleksowo - tj. począwszy od zakupu paliw, a kończąc na całym hurtowym obrocie energią elektrycznąˮ - podkreślono w komunikacie.



powrót »

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.