Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
poniedziałek, 23 października 2017, imieniny: Edwarda, Marleny, Seweryna
Serwisy:

Nowości w układach napędowych u Volvo Trucks
dodano: 2016-09-20
powrót »

Szwedzki konstruktor przygotowuje się na targi IAA Hannover, które odbędą się we wrześniu (od 22 do 29). Podczas tego wydarzenia Volvo zaprezentuje ewolucje w układzie zmiany biegów swoich pojazdów, zaprezentuje nowy silnik Euro 6 do 13 litrów z common rail, l’I-Shift, jak również aerodynamikę swoich pojazdów ciężarowych. Wprowadzając te zmiany Volvo Trucks ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa.

 

 

3 różne wersje I-Shift

Na początek Volvo Trucks proponuje standardową wersję skrzyni I-Shift dostępną w kilku wersjach w zależności od typu transportu. Konstruktor wyróżnia również I-Shift Dual Clutch , skrzynię z podwójnym sprzęgłem. I-Shift z podwójnym sprzęgłem jest idealny na misje podczas których musi utrzymywać stałą, wysoką prędkość.  W końcu trzecia wersja skrzyni I-Shift z biegami pełzającymi. Dzięki tej skrzyni pojazd może ruszyć  nawet z DMC 325 ton ! Ta skrzynia została stworzona do transportu naprawdę ciężkiego. Dzięki tej skrzyni pojazd może poruszać się z bardzo małą prędkością.

Ewolucje silnika 13 litrów z Common Rail

Co do innowacji dotyczących silników, system wtrysku  common rail jest proponowany dla każdej mocy. Dla silników 500 i 540 KM Volvo proponuje nową zoptymizowaną turbosprężarkę.

Lepsza aerodynamika

Jak już wspominaliśmy na Europa-ciezarowki.pl, Volvo Trucks wprowadził zmiany, które miały poprawić aerodynamikę pojazdu. Spojler i zderzak są dostosowane do optymalnego rozmieszczenia powietrza pod i wokół pojazdu.  Aby poprawić przepływ powietrza między naczepą a ciągnikiem deflektory powietrza zostały poprawione jak również nadkola . Błotniki zachowały swoją pierwotną funkcję i zostały pomyślane tak aby zmniejszyć odporność powietrza.

Dzięki tym zmianom, Volvo Trucks chce jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa w swoich pojazdach ciężarowych. Oczywiście ekonomia paliwa zależy od typu pojazdu i jego przeznaczenia. Na przykład dla Volvo FH używanego do transportu długodystansowego zmniejszenie zużycia paliwa wynosi 3%.

 

Źródło: europa-ciezarowki.pl



powrót »

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.