Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
czwartek, 18 kwietnia 2019, imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława
Serwisy:

 

REKLAMA
reklama
Nowości w układach napędowych u Volvo Trucks
dodano: 2016-09-20
powrót »

Szwedzki konstruktor przygotowuje się na targi IAA Hannover, które odbędą się we wrześniu (od 22 do 29). Podczas tego wydarzenia Volvo zaprezentuje ewolucje w układzie zmiany biegów swoich pojazdów, zaprezentuje nowy silnik Euro 6 do 13 litrów z common rail, l’I-Shift, jak również aerodynamikę swoich pojazdów ciężarowych. Wprowadzając te zmiany Volvo Trucks ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa.

 

 

3 różne wersje I-Shift

Na początek Volvo Trucks proponuje standardową wersję skrzyni I-Shift dostępną w kilku wersjach w zależności od typu transportu. Konstruktor wyróżnia również I-Shift Dual Clutch , skrzynię z podwójnym sprzęgłem. I-Shift z podwójnym sprzęgłem jest idealny na misje podczas których musi utrzymywać stałą, wysoką prędkość.  W końcu trzecia wersja skrzyni I-Shift z biegami pełzającymi. Dzięki tej skrzyni pojazd może ruszyć  nawet z DMC 325 ton ! Ta skrzynia została stworzona do transportu naprawdę ciężkiego. Dzięki tej skrzyni pojazd może poruszać się z bardzo małą prędkością.

Ewolucje silnika 13 litrów z Common Rail

Co do innowacji dotyczących silników, system wtrysku  common rail jest proponowany dla każdej mocy. Dla silników 500 i 540 KM Volvo proponuje nową zoptymizowaną turbosprężarkę.

Lepsza aerodynamika

Jak już wspominaliśmy na Europa-ciezarowki.pl, Volvo Trucks wprowadził zmiany, które miały poprawić aerodynamikę pojazdu. Spojler i zderzak są dostosowane do optymalnego rozmieszczenia powietrza pod i wokół pojazdu.  Aby poprawić przepływ powietrza między naczepą a ciągnikiem deflektory powietrza zostały poprawione jak również nadkola . Błotniki zachowały swoją pierwotną funkcję i zostały pomyślane tak aby zmniejszyć odporność powietrza.

Dzięki tym zmianom, Volvo Trucks chce jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa w swoich pojazdach ciężarowych. Oczywiście ekonomia paliwa zależy od typu pojazdu i jego przeznaczenia. Na przykład dla Volvo FH używanego do transportu długodystansowego zmniejszenie zużycia paliwa wynosi 3%.

 

Źródło: europa-ciezarowki.pl



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

REKLAMA
reklama
© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.