Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
poniedziałek, 26 czerwca 2017, imieniny: Jana, Pauliny, Rudolfiny
Serwisy:

Aviva z nowym biurem i modelem pracy
dodano: 2016-10-13
powrót »

Od początku sierpnia Aviva Polska ma nową siedzibę. Firma przeniosła się z warszawskiego Mordoru, jak potocznie nazywana jest lokalizacja w pobliżu ul. Domaniewskiej, do kompleksu Gdański Business Center położonego w okolicach Dworca Gdańskiego. Zmienił się nie tylko adres, ale także kultura pracy. Nowoczesna siedziba i elastyczny model pracy to korzyści dla klientów, pracowników i środowiska, a zarazem niższe koszty eksploatacyjne.


Aviva zajęła 12 tys. metrów kwadratowych powierzchni położonej w ośmiopiętrowym budynku w kompleksie Gdański Business Centre (ul. Inflancka 4b). To jedna z najlepiej skomunikowanych okolic w Warszawie i jedno z najnowocześniejszych centrów biurowych stolicy.

 

 

Analiza potrzeb i zaangażowanie pracowników

Decyzję o zmianie biura Avivy poprzedziły badania obejmujące zarówno analizę potrzeb pracowników, jak i efektywności przestrzeni dostępnych w nowych biurowcach w Warszawie. - Na długo przed upływem terminu umowy najmu w poprzednim biurze postanowiliśmy, że przeprowadzimy profesjonalną analizę potrzeb i szczegółową ankietę wśród pracowników. Decyzję o lokalizacji na kolejne lata podejmowaliśmy na podstawie wyników tych badań i analiz. Naszą ambicją było nie tylko unowocześnienie przestrzeni biurowej, ale wprowadzenie nowego, elastycznego modelu pracy – mówi Monika Kulińska, people director w Avivie. Aranżacja biura, funkcjonalność pomieszczeń i ich wyposażenie zostały wybrane zarówno na podstawie rekomendacji zewnętrznego audytora, jak i opinii pracowników. Pracownicy pomagali rozplanować przestrzeń i wybrali motywy przewodnie na poszczególnych piętrach. Wspólnie zadecydowali także o ich nazwach – Las, Miasto, Niebo, Morze i Góry – do których nawiązuje design mieszczących się tam pomieszczeń.

 

 

Lokalizacja, komunikacja

Szybszy dojazd do biura dla większości pracowników różnymi środkami lokomocji – to ważny cel, który przyświecał wyborowi biura. Bliskość metra, dworca kolejowego oraz przystanków tramwajowych i autobusowych to atut tego miejsca. Co ważne, do nowej siedziby można też wygodnie dojechać rowerem – do dyspozycji jest około 100 miejsc do parkowania jednośladów. Z myślą o rowerzystach, a także o pracownikach korzystających z zajęć ruchowych w biurze czy siłowni, w biurowcu jest możliwość skorzystania z pryszniców. Dogodny jest również dojazd samochodem, ale firma zachęca pracowników do korzystania z komunikacji publicznej bądź rowerów.

 

Nowy model pracy…

Nadrzędnym celem wprowadzenia przez Avivę nowego modelu pracy jest szybsze i bardziej efektywne reagowanie na potrzeby klientów. Kultura pracy obejmuje nowoczesną aranżację i wyposażenie biura, jak również daleko idącą elastyczność jeśli chodzi o sposób i miejsce wykonywania zadań. Ten model, znany pod angielską nazwą activity based working, zakłada mobilność, kreatywność, pracę w różnych zespołach i miejscach (nie tylko w biurze), szerokie zastosowanie narzędzi cyfrowych oraz wysoki poziom odpowiedzialności pracowników za realizację powierzonych zadań.

 

… w biurze

Biuro nie jest podzielone na pojedyncze stanowiska pracy przypisane konkretnym pracownikom. W ich miejsce pojawiły się wydzielone strefy przeznaczone do wykonywania zadań o różnej dynamice – samodzielnie lub zespołowo. Od zestawów biurek dla poszczególnych zespołów, poprzez małe salki do samodzielnej pracy w skupieniu, stoły projektowe i sale konferencyjne, aż po strefy relaksu i części socjalne. Wszystkie elementy są ergonomiczne, wygodne, funkcjonalne i estetyczne. Nie ma gabinetów dla prezesów i menedżerów.

Firma odeszła od hierarchicznego modelu pracy na korzyść bardziej elastycznych i partnerskich form współdziałania. Zespoły projektowe tworzą zwykle pracownicy z kilku departamentów o różnym doświadczeniu i stażu pracy. - Taki model kooperacji pozwala spojrzeć z różnych punktów widzenia na to samo wyzwanie, aby lepiej odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów – wyjaśnia Monika Kulińska.

Pracownicy call centre Avivy pracują w tej samej przestrzeni biurowej co cała centrala firmy. Podkreślamy w ten sposób, że obsługa klientów jest kluczowym zadaniem, a zespół call centre pracuje w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Warszawy, co nie jest standardem na rynku ­– podkreśla Monika Kulińska.

Zwraca uwagę strefa, nazwana przez pracowników Beach Bar, gdzie mogą porozmawiać, zjeść lunch czy popracować. Ta część biura została urządzona w stylu nadmorskiej kawiarni z bezpośrednim wyjściem na wielofunkcyjny taras. Na tarasie, częściowo zadaszonym, znalazły się również miejsca do pracy, ale także odpoczynku i aktywności w części outdoor fitness. Pojawiły się też pomieszczenia nietypowe dla klasycznego biura – biblioteka, pokój zabaw wyposażony w piłkarzyki i cymbergaja oraz pokoje dla opiekunów z dziećmi. Łącznie to ponad 100 różnych pomieszczeń stworzonych z myślą o efektywnej organizacji pracy.

Cała przestrzeń biura ma jak najlepiej odpowiadać potrzebom pracowników i w ten sposób wspierać ich kreatywność i współpracę – mówi Monika Kulińska.

Istotną rolę w wystroju nowej siedziby odgrywa nowoczesny design. - Chcieliśmy, aby nasze biuro było  miejscem wyjątkowym i dlatego zaprosiliśmy młodych artystów do zaprojektowania i wykonania autorskich prac: murali, graffiti czy obrazów – dodaje Monika Kulińska.

 

 

… lub zdalnie

Nowa kultura pracy wynika ze zmian społecznych i technologicznych oraz z obserwacji, że inwestycja w pracowników i zaufanie do nich zwiększa skuteczność. Dotychczas efektywność pracownika była często oceniana ilością zadań wykonanych pod okiem menedżera oraz czasu spędzanego w biurze. Przyświecała temu zasada: nie widzę cię, to nie pracujesz. Wiele organizacji nadal tak działa, choć świat się zmienia. A przecież nowoczesne technologie pozwalają na wykonywanie wielu zadań praktycznie z każdego miejsca z dostępem do internetu, ­przy zastosowaniu notebooka z odpowiednim oprogramowaniem oraz telefonu komórkowego. Pracownik może więc, w porozumieniu z menedżerem, zaplanować sobie, kiedy i które zadania lepiej wykona w biurze, a które zdalnie, np. w domu. Dzięki temu oszczędza czas przeznaczany na dojazdy. Taki elastyczny model pracy – z jednej strony – do pewnego stopnia zaciera podział na pracę i życie prywatne, ale zarazem ułatwia harmonijne wywiązanie się z obowiązków zawodowych, domowych i rodzinnych.

- Jesteśmy przekonani, że nasi pracownicy sami najlepiej wiedzą, w jakiej przestrzeni najefektywniej zrealizują swoje bieżące zadania. Dlatego stworzyliśmy dla nich elastyczne warunki umożliwiające zarówno korzystanie z różnorodnych stref biurowych, jak i pracę zdalną – mówi Monika Kulińska. – Ten model doskonale wpisuje się w długofalową strategię Avivy jako lidera innowacji na rynku ubezpieczeniowym w Polsce oraz pomaga nam tworzyć atrakcyjne miejsce pracy, wspierające utalentowanych pracowników. Stawiamy na partnerskie relacje z pracownikami jako osobami dorosłymi i odpowiedzialnymi – podkreśla.

 

Aviva należy do największych grup ubezpieczeniowych w Europie i jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii. Obsługuje 34 mln klientów w 16 krajach Europy, Azji i Ameryki Północnej. Aviva w Polsce działa od 1992 roku (do 2009 roku jako Commercial Union). Obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza aktywami powierzonymi przez klientów o wartości ponad 50 mld zł. Dodatkowe informacje: www.aviva.pl, www.aviva.com.



powrót »

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.