Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
środa, 26 kwietnia 2017, imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda
Serwisy:

WYNIKI GRUPY CCC ZA II KWARTAŁ 2016 ROKU
dodano: 2016-10-17
powrót »

CCC SA, największa detaliczna spółka obuwnicza w Europie Środkowej i największy producent obuwia w Europie, osiągnęła w II kwartale 2016 roku zysk netto na poziomie 134,0 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 864,9 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 138,0 mln zł, a na poziomie EBITDA 151,0 mln zł.


W całym pierwszym półroczu Spółka zarobiła na poziomie netto 113,3 mln zł przy zysku na działalności operacyjnej 130,8 mln zł i zysku EBITDA 160,0 mln zł.

 



Na dzień 30 czerwca 2016 łączna powierzchnia sieci sprzedaży, wliczając sklepy franczyzowe, w kraju i za granicą wyniosła 406,2 tys. m2. Spółka od początku roku dokonała 49 otwarć nowych salonów oraz zamknęła 5 istniejących sklepów.

Rok 2016 to kontynuacja realizacji wieloletniej strategii, zgodnie z którą Grupa CCC prowadzi ekspansję na rynki Europy Środkowej i Wschodniej dążąc do zdobycia pozycji lidera na każdym z krajowych rynków obuwniczych w regionie. Oprócz działających już znakomicie rynków Europy Środkowej i Południowo – Wschodniej Spółka w kwietniu uruchomiła sprzedaż franczyzową na rynku estońskim i przymierza się do otwarcia pierwszych sklepów detalicznych w Serbii. Podstawowymi filarami rozwoju w roku 2016 pozostają Polska, Rumunia oraz kraje zachodnie Niemcy i Austria. W drugim kwartale 2016 roku Spółka otworzyła 8 salonów w kraju a za granicą swoje działania skupiła na rynku niemieckim gdzie otworzyła 6 nowych salonów, tym samym zwiększając powierzchnię handlową o ponad 5,5 tys. m2 . W obszarze e-commerce, poprzez efekt synergii z eobuwie.pl SA, Grupa dąży do zdobycia pozycji lidera w sprzedaży obuwia online w Europie Środkowej. Dotychczas eobuwie.pl sprzedawało buty i torebki poprzez swoje regionalne domeny w Polsce, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Rumunii, na Węgrzech i Ukrainie a od drugiego kwartału bieżącego roku również w Bułgarii.


WYNIKI FINANSOWE CCC PO DRUGIM KWARTALE 2016 ROKU

Szczegółowe dane finansowe Grupy CCC przedstawiają się następująco:

w tys. PLN Q2 2016 Q2 2015 zmiana (%)

zmiana (wartość)

42,3 %

Przychody netto ze sprzedaży

864,9

607,6

257,3

49,8 %

Zysk (strata) operacyjny

138,0

92,1

45,9

32,3 %

Zysk (strata)netto

134,0

101,3

32,7

CCC SA, ul. Strefowa 6, 59-101 Polkowice, tel. (076) 845 84 00, fax (0-76) 845 84 31, www.ccc.eu, ccc@ccc.eu, NIP 692-22-00-609 Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000211692 Wysokość kapitału zakładowego – 3 840 000,00 zł, Wysokość kapitału wpłaconego – 3 840 000,00 zł


EKSPANSJA ZAGRANICZNA

Sieć sprzedaży CCC za granicą na koniec czerwca 2016 roku obejmowała 383 sklepów, w tym m.in.: 79 salonów w Czechach, 66 na Węgrzech, 64 w Niemczech, 44 na Rumunii, 38 na Słowacji, 30 w Austrii, 19 w Chorwacji, 9 w Słowenii, 9 w Rosji, 7 na Łotwie i 5 na Ukrainie.


W II kwartale 2016 roku Grupa CCC na rynkach zagranicznych otworzyła 17 nowych sklepów. Głównym obszarem działalności Spółki w analizowanym okresie pozostały Niemcy – 6 otwarć, Węgry – 3 otwarcia oraz Chorwacja - 2 otwarcia. Pozostałe nowe placówki przypadają na rynek słowacki, bułgarski, rosyjski, litewski, rumuński oraz estoński, które zostały powiększone po 1 salonie każdy.


Liczba sklepów własnych i franczyzowych Grupy CCC

Liczba sklepów Stan na 30.06.2015

Stan na 30.06.2016

CCC Polska 404 422

CCC Polska - franczyza 6 0

CCC Rosja /Kazachstan/ Ukraina - franczyza 11 16

CCC Rumunia franczyza 36 44

CCC Łotwa/ Litwa - franczyza 6 10

CCC Czechy 78 79

CCC Słowacja 31 38

CCC Węgry 57 66

CCC Austria 24 30

CCC Słowenia 8 9

CCC Chorwacja 9 19

CCC Turcja 3 0

CCC Niemcy 35 64

CCC Bułgaria 5 7

CCC Estonia 0 1

Lasocki/Quazi 3 0

BOTI – sklepy własne 19 0

BOTI franczyza 6 0

Łączna liczba placówek 735 805


„Pierwsze półrocze 2016 roku zakończyło się bardzo dobrymi wynikami. Podsumowując ten okres należy wspomnieć o samej sprzedaży, jak również o realizacji ogłoszonych w styczniu planów strategicznych na najbliższe dwa lata. Pod względem sprzedaży drugi kwartał uważamy za bardzo dobry dla Spółki - przyniósł on nam wyniki wyższe od oczekiwanych. Na początku roku ogłosiliśmy cele strategiczne, z których skrupulatnie się wywiązujemy. W kwietniu uruchomiliśmy sprzedaż franczyzową w Estonii, mocno rozwijamy rynek niemiecki gdzie od początku roku otworzyliśmy 13 nowych salonów o łącznej powierzchni handlowej prawie 12 tyś. m2 a niedługo otworzymy pierwsze sklepy detaliczne w Serbii. Nie zapominamy również o krajowym rynku, który od początku roku został powiększony o 12 salonów o łącznej powierzchni prawie 11 tyś. m2 . Sprzedaż internetowa realizowana przez platformę eobuwie.pl została rozszerzona o kolejny kraj (Bułgarię). Mówiąc o rozwoju wartym uwagi jest fakt, iż wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy coraz chętniej sięgają po skórzane obuwie, kolekcję jesienno-zimową poszerzyliśmy o kolejne skórzane brandy: QUAZI, BUT S oraz OTTIMO, które są już dostępne w salonach CCC.” - powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu CCC SA.

CCC SA, ul. Strefowa 6, 59-101 Polkowice, tel. (076) 845 84 00, fax (0-76) 845 84 31, www.ccc.eu, ccc@ccc.eu, NIP 692-22-00-609 Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000211692 Wysokość kapitału zakładowego – 3 840 000,00 zł, Wysokość kapitału wpłaconego – 3 840 000,00 zł



powrót »

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.