Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
środa, 24 maja 2017, imieniny: Joanny, Zdenka, Zuzanny
Serwisy:

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – czy zyskają klienci biur podróży?
dodano: 2016-12-12
powrót »

Biura turystyczne mogą zostać wykreślone z rejestru działalności


Powołanie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego[1] bezpośrednio oddziałuje zarówno na organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, jak i na obywateli korzystających z imprez turystycznych. Ustawa nakłada na przedsiębiorców obowiązek prowadzenia ewidencji zawartych z klientami umów oraz obowiązek odprowadzania miesięcznej składki od każdego uczestnika imprezy turystycznej. W przypadku nieodprowadzania należnych składek i nieskładania deklaracji, organizator turystyki zostaje wykreślony z rejestru działalności regulowanej organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. Maksymalną wysokość składki określono na poziomie 30 zł, a roczne wpływy szacowane są na 30 mln zł.

Można przypuszczać, że powołanie TFG przede wszystkim przełoży się na nieznaczne podwyższenie kosztów usług turystycznych o wartość składki odprowadzanej na rzecz Funduszu. Jak wskazuje ustawodawca, nowa regulacja powodować ma zwiększenie poziomu ochrony klientów na wypadek niewypłacalności biur podróży.


Takie stanowisko znajduje uzasadnienie. Zgodnie z prognozami Ministerstwa Sportu i Turystyki, opartymi na liczbie turystów korzystających corocznie z imprez turystycznych, roczne wpływy na rachunek TFG mają wynosić około 30 mln złotych. Kwota ta stanowić będzie zatem dodatkowe (uzupełniające w stosunku do dotychczas istniejących) zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności biur podróży, a co za tym idzie umożliwi klientom zwrot wpłaconych w takiej sytuacji środków, jak również pokrycie kosztów powrotu z imprezy turystycznej.


Konieczność wzmocnienia dotychczasowego systemu zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności organizatorów usług turystycznych wynika z jednej strony z napiętej sytuacji politycznej w krajach najczęściej odwiedzanych przez polskich turystów, tj. w Turcji, Tunezji i Egipcie, z drugiej z nasilających się działań terrorystycznych na całym świecie.

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny jest rachunkiem bankowym w ramach Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, nie stanowi zatem nowej instytucji prawa. Określany jest jako II filar zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności organizatorów turystyki, a co za tym idzie środki zgromadzone na rachunku TFU zostają uruchomione dopiero wtedy, gdy środki z I filaru zabezpieczeń okażą się niewystarczające.

Autorem artykułu jest radca adwokat Sylwia Piechocińska-Para z kancelarii

Gardocki i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni


***


GARDOCKI INVEST świadczy profesjonalne usługi z zakresu całościowej obsługi, jak i zarządzania nieruchomościami. Wieloletnie doświadczenie w oparciu o własne nieruchomości pozwala spółce oferować komplementarne doradztwo w dwóch podstawowych zakresach pomocy prawno-biznesowej: Programu pomocowego dla planowania i realizacji nowych inwestycji oraz Programu naprawczego i restrukturyzacji dla nieruchomości komercyjnych.


W swoim portfolio spółka posiada ok. 30 własnych i powierzonych obiektów komercyjnych – nieruchomości biurowe, magazynowo-biurowe, centra logistyczne czy centra usługowo-biurowe. Oferta spółki skierowana jest przede wszystkim do podmiotów zajmujących się zarówno obrotem nieruchomościami, deweloperów, jak i firm z branży budowlanej. Zaufały nam m.in. wiodące w Polsce banki oraz instytucje finansowe, świadczące usługi leasingowe, factoringowe oraz ubezpieczeniowe.

Spółka stale współpracuje z wiodącą i renomowaną kancelarią prawną, dzięki czemu oferuje Klientom dogodne warunki kompleksowej obsługi prawnej. Zespół GARDOCKI INVEST składa się z doświadczonych i wykwalifikowanych doradców prawnych i finansowych, architektów, inżynierów budowlanych oraz ekspertów ds. sprzedaży i wynajmu.

 

W ramach Grupy firma GARDOCKI SA świadczy także kompleksowe usługi windykacyjne. Spółka od wielu lat jest liderem na rynku windykacji wierzytelności pochodzących z kredytów i umów leasingowych.

GARDOCKI SA specjalizuje się w restrukturyzacji długów i windykacji należności wynikających z kredytów gotówkowych, hipotecznych, a także z umów leasingowych, ubezpieczeniowych oraz w odbiorze rzeczy ruchomych stanowiących zabezpieczenie udzielonego kredytu i stanowiących przedmiot leasingu.

 

Obsługa windykacyjna oferowana przez Gardocki SA realizowana jest przez zespół 20 pracowników terenowych zlokalizowanych na terenie całego kraju. Bogate doświadczenie pracowników oraz ich wysoka kultura osobista wpływają na niezwykle wysoką skuteczność działań, a dzięki ich profesjonalnym umiejętnościom negocjacyjnym kontrahenci Klientów zwykle przejawiają wolę kontynuowania współpracy.

Wśród Klientów spółki dominują instytucje finansowe, w szczególności banki i spółki leasingowe. Są to podmioty wyjątkowo wymagające ze względu na bardzo restrykcyjne wymogi dotyczące ochrony informacji niejawnych i dbające o zachowanie wizerunku – szczególnie istotnego dla instytucji zaufania publicznego.

Działalność spółki wspomagana jest przez prawników z kancelarii Gardocki i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni.

Więcej informacji: www.gardocki.pl.



[1] Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (dalej TFG) został utworzony na mocy ustawy z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych  (Dz U z 2016 r. poz 1334).



powrót »

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.