Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
wtorek, 27 czerwca 2017, imieniny: Cypriana, Emanueli, Władysława
Serwisy:

Słodki czy słony? Podsumowanie 2016 roku i trendy w branży pakowanych wyrobów piekarnicznych na 2017 rok
dodano: 2017-01-27
powrót »

Rynek piekarniczych wyrobów gotowych w ostatnich latach jest jednym z bardziej dynamicznie rozwijających się segmentów polskiej gospodarki. Producenci zakładają utrzymanie tej tendencji w roku 2017 i w związku z tym planują poszerzenie oferty produktowej i znaczne inwestycje. Jakie trendy będą obowiązywać w nowym roku? Zapytaliśmy o to przedstawiciela Dan Cake Polonia – jednej z czołowych w Polsce firm, specjalizujących się w produkcji pakowanych wyrobów piekarniczych.


Coraz szybsze tempo życia ma decydujący wpływ na codzienną dietę i sposób spożywania posiłków. Dlatego też z roku na rok konsumenci częściej stawiają na gotowe, pakowane produkty piekarnicze, które są dosłownie „na wyciągnięcie ręki”. Istotny jest również dla nich domowy smak oraz skład oparty o naturalne składniki. To główne wyznaczniki, jakie muszą wziąć pod uwagę producenci branży spożywczej podczas planowania długofalowej strategii rozwoju.

 

 

Rok 2016 pod znakiem nowości

Budowanie atrakcyjnego wizerunku marki w różnych grupach docelowych wymaga nie tylko utrzymania popularności flagowych produktów, ale także systematycznego wprowadzania nowości. Obie te części składowe kampanii realizować mogą tylko najwięksi producenci, którzy nieustannie obserwują rynek i badają zachowania oraz potrzeby  konsumentów. - Silną pozycję marki w 2016 roku budowaliśmy poprzez zachowanie wysokiej jakości produktów, regularne wdrażanie nowości, a także inwestycje w nowoczesne technologie produkcyjne. Uruchomiliśmy zatem kolejną – siódmą już – linię produkcyjną  do wyrobu ciast drożdżowych. Wiedzieliśmy, że na trudnym rynku tak popularnych i zakorzenionych w polskiej tradcyji drożdżówek musimy wyróżnić się doskonałym smakiem i jakością. Wprowadziliśmy do sprzedaży klasyczne ciasta drożdżowe z kruszonką oraz te w wersji z nadzieniem – kakaowym i serowym. Hitem okazały się też nowe, inspirowane fancuskimi brioszkami, babeczki drożdżowe FAVOLA. Powstają one bez użycia konserwantów, sztucznych barwników, aromatów czy tłuszczów utwardzonych, dzięki czemu zdobywają coraz większą popularność, także na rynkach zagranicznych – mówi Wiktor Kowalski, ekspert firmy Dan Cake Polonia.

 

 

W zgodzie z naturą

Clean Label w branży spożywczej to od lat cieszący się coraz większą popularnością trend. Produkcja żywności w oparciu o naturalne składniki i metody przetwarzania jest jednak nie tylko modą narzucaną przez przedstawicieli tej branży. To przede wszystkim efekt rosnącej świadomości klientów, dla których zdrowe życie oznacza też odpowiednią i wartościową dietę. – W 2017 przewidujemy zatem jeszcze większy popyt na produkty produkowane w oparciu o filozofię Clean Label, czyli dążeniem do skrócenia składu surowcowego produktu do koniecznego minimum. To gwarancja, że produkt zawiera składniki tylko naturalnego pochodzenia – przekonuje Wiktor Kowalski. Ze względu na coraz większą zasobność portfeli, Polacy coraz częściej wybierają pełnowartościowe, lepsze jakościowo produkty, nawet mimo wyższej ceny. – Podstawą w budowaniu przewagi konkurencyjnej jest także konsekwntna realizacja strategii zrównoważonego rozwoju. Staramy się zatem zachować równowagę między potrzebami produkcyjnymi a ochroną środowiska i odpowiedzialnością społeczną – dodaje ekspert firmy Dan Cake Polonia.

 

 

Ambitne plany na przyszłość

Współczesny konsument ma jasno sprecyzowane oczekiwania. Rozumiejąc te potrzeby, producenci muszą uwzględnić nie tylko naturalny skład, ale i szeroką dostępność samych produktów oraz różnorodność ich formatów – W tym kontekście, w nowym roku będziemy rozwijać szczególnie portfolio produktów drożdżowych. Planujemy wprowadzić nowości, m.in. w dziale przekąsek śniadaniowych, także tych kierowanych do młodszych odbiorców. Będziemy rozwijać także nowe kanały dystrybucji – jako sprzedawca produktów pod marką Dan Cake oraz producent marek własnych, dedykowanych sieciom sklepów wielkopowierzchniowych – informuje ekspert firmy Dan Cake Polonia.

Wygoda dla konsumenta, domowy smak i biznes oparty o zasady zróżnoważonego rozwoju. Oto kierunki, jakie nie tylko przyświecały mijającemu rokowi 2016 w branży piekarniczych wyrobów pakowanych, ale też będą wyznaczać trendy w kolejnych latach. I to nie tylko w działaniach producentów, lecz przede wszystkim w decyzjach konsumenckich.



powrót »

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.