Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
wtorek, 27 czerwca 2017, imieniny: Cypriana, Emanueli, Władysława
Serwisy:

Meble trzymają się mocno
dodano: 2017-03-15
powrót »

Pierwsze wrażenia z rozpoczętych wczoraj targów Meble Polska? Tegoroczna ekspozycja potwierdza dynamiczny rozwój branży będącej jedną z wizytówek naszego eksportu. W pierwszym dniu padło także wiele istotnych deklaracji wsparcia ekspansji zagranicznej polskich firm.

Sukces targów w 2016 r. sprawił, że do udziału w targach Meble Polska zgłaszają się coraz to nowe firmy. Wielu dotychczasowych wystawców z kolei decyduje się pokazać na targach jeszcze szerszy asortyment mebli niż dotychczas i zwiększa powierzchnię stoisk.

- Obecnie jest to już najwieksza impreza dla branży meblowej, wzornictwa i wyposażenia wnętrz w Polsce. Ponad 500 wystawców na 55 tys. mkw powierzchni. Poznań odwiedzą przedstawiciele największych światowych grup zakupowych z 55 państw. Nasze targi śledzone są także z uwagą na świecie za pośrednictwem sieci. Aż 25 proc. ruchu na naszych targowych stronach i serwisach generowana jest z zagranicy - mówił podczas konferencji prasowej Przemysław Trawa, prezes MTP.

 

ZOBACZ KRÓTKĄ MIGAWKĘ Z PIERWSZEGO DNIA TARGÓW

 

Wraz z Przemysławem Trawą Meble Polska 2017 otwierała Jadwiga Emilewicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju. Zapowiedziała, że branża może liczyć na wsparcie w dalszej światowej ekspansji: - W produkcji mebli Polska staje się coraz bardziej konkurencyjna. Coraz częściej naszymi atutami stają się wzornictwo i ergonomia. Dzięki temu produkcja polskich mebli wzrosła wartościowo ze 150 mln USD w 1991 r. do 10 mld USD obecnie.

Jadwiga Emilewicz zapowiedziała, że branża może liczyć na pomoc jej resortu. - Jesteśmy tu, by rozmawiać z przedstawicielami branży. Możemy zaoferować producentom zmiany legislacyjne, łatwiejszy dostęp do surowca czy promocję na globalnych rynkach. Chodzi nam o to, by meble z Polski sprzedawane były pod polską marką, a często tak nie jest. Chcemy usłyszeć od przedsiębiorców, gdzie chcą rozwijać sprzedaż. Nasza rolą będzie im to ułatwić. Mamy odpowiednie środki na promocję ekspansji zagranicznej - dodała Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju.

- Widzimy potrzebę wspierania inwestycji w wizerunek polskiej branży meblarskiej. Prowadzimy stały dialog z przedsiębiorcami. Mamy nadzieję, ze współpraca z Ogólnopolską Izba Gospodarcza Producentów Mebli przyniesie oczekiwane efekty - mówił Tomasz Wiktorski, menedżer projektu „Polskie Meble”.

 

Źródło: meblepolska.pl



powrót »

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.