Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
poniedziałek, 21 sierpnia 2017, imieniny: Franciszka, Kazimiery, Ruty
Serwisy:

Rośnie sprzedaż opon do samochodów osobowych i motocykli
dodano: 2017-08-10
powrót »

Opony sezonowe nadal popularne


W pierwszym półroczu 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce nadal notują wzrosty. Wg danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w segmencie samochodów osobowych sprzedano 6,3 mln opon, co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Spośród wszystkich segmentów największe zmiany odnotowano w kategorii opon motocyklowych – o 31 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2016 r.


Niewielkie spadki pojawiły się w sprzedaży opon ciężarowych – w porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku zmniejszyła się ona o 1 proc.

„Oceniamy, że wzrost sprzedaży opon osobowych w pierwszym półroczu wynika w dużej mierze z dobrych wyników ekonomicznych i rozwoju gospodarczego, czego efektem jest między innymi wzrost liczby rejestrowanych aut. Ważnym czynnikiem jest też rosnąca świadomość kierowców – którzy dzięki kampaniom edukacyjnym rozumieją, że opona jako jedyny element styku auta z podłożem zapewni bezpieczeństwo tylko wtedy, gdy będzie dobrej jakości. Spadek sprzedaży w segmencie opon ciężarowych tłumaczymy między innymi problemami niektórych firm przewozowych, które często borykają się z zatorami płatniczymi” – komentuje Jarosław Michalak, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.


„W porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku sprzedaż w segmencie opon ciężarowych w analogicznym okresie w 2017 r. nieznacznie spadła – o 1 proc. Równolegle właściciele firm transportowych coraz częściej doceniają korzyści płynące z zakupu markowego ogumienia. Dobre jakościowo opony to opłacalna inwestycja. Zapewnia ona poprawę bezpieczeństwa poruszania się po drogach, jak i wymierne korzyści finansowe. Wartość opon ciężarowych to zaledwie 5% kosztów firmy transportowej, ale w długookresowej perspektywie wpływa na 40% jej wszystkich kosztów operacyjnych”dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Jeśli podzielić opony ze względu na sezonowość ich użytkowania, to we wszystkich trzech segmentach odnotowano wzrosty:

  • opony letnie o 5 proc.
  • opony zimowe o 13 proc.
  • opony całoroczne z homologacją zimową o 34 proc.

Wzrosty w kategorii opon sezonowych to bardzo dobra informacja – jest ona potwierdzeniem rosnącej świadomości wpływu cyklicznej wymiany opon na bezpieczeństwo jazdy. Jak wynika z badań[1], aż 76% polskich kierowców wymienia opony letnie na zimowe, a 78% opowiada się za ich obowiązkową zmianą. Efektem dostosowania ogumienia do warunków panujących na drodze jest to, na czym nam wszystkim zależy – poprawa bezpieczeństwa jazdy samochodem. Jeśli chodzi o opony całoroczne to ważne jest, aby posiadały one homologację zimową – tzw. symbol alpejski albo inaczej płatek śniegu na tle góry. 


Europejski rynek opon prezentuje się odrobinę inaczej. W 2017 roku – w porównaniu z pierwszym półroczem 2016 r. odnotowano następujące zmiany:


  • -1% – opony do sam. osobowych
  • +7% – opony do sam. ciężarowych
  • +3% – opony do skuterów i motocykli
  • -2% – opony do ciągników rolniczych

„Sprzedaż opon w Europie cały czas utrzymuje się na stabilnym poziomie. Notujemy delikatne wzrosty, niemniej jednak ETRMA nie spodziewa się znaczących zmian. Podyktowane jest to dojrzałością europejskiego rynku – generalnie w krajach zachodnich mamy do czynienia z nasyceniem jeśli chodzi o nowe pojazdy, a to głównie one wpływają na większe zmiany w sprzedaży opon. Tylko w segmencie opon sezonowych spodziewamy się wahań w wolumenie sprzedaży – głównie w okresie standardowej wymiany ogumienia z letniego na zimowe” powiedziała Fazilet Cinaralp, Sekretarz Generalna ETRMA.


Priorytetem w poruszaniu się po drogach jest bezpieczeństwo uczestników ruchu. Prawidłowo dobrane i eksploatowane opony zmniejszają ryzyko wypadku, dlatego warto zainwestować w odpowiednie ogumienie dostosowane do sezonowych warunków atmosferycznych. Należy również regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach – niestety wg badań[2] 58% kierowców zbyt rzadko kontroluje ten parametr ogumienia. Nieodpowiednie ciśnienie sprawia, że zmniejsza się przyczepność do jezdni oraz wydłuża się droga hamowania pojazdu. 

 

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego – organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku – firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie. Nasz przemysł wypracowuje ponad 7,7 mld PLN polskiego PKB. Sprzedaż na wszystkie kontynenty wysokiej jakości opon z polskich fabryk stanowi 1,3 proc całości polskiego eksportu. PZPO jest członkiem międzynarodowych organizacji związanych z przemysłem oponiarskim oraz motoryzacyjnym, m.in. Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA), Europejskiej Organizacji Technicznej Opon i Felg (ETRTO), Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego (PBD) oraz Koalicji ONZ na rzecz Odpowiedzialnego Transportu.

Więcej informacji na stronach pzpo.org.pl, pamietajooponach.pl, porazmienicopony.pl oraz facebook.com/PZPO.org



[1] Moto Data 2017 - Panel użytkowników samochodów, Marzec 2017

[2] Moto Data 2017 - Panel użytkowników samochodów, Marzec 2017



powrót »

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.