Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
piątek, 21 września 2018, imieniny: Darii, Mateusza, Wawrzyńca
Serwisy:

 

Metrostav wybuduje most w Norwegii
dodano: 2017-11-16
powrót »

Kontrakt na przeprawę nad fiordem Astfjorden o wartości ponad 80 mln euro


Metrostav – czeska grupa specjalizująca się w realizacji projektów budowlanych i infrastrukturalnych – podpisała kontrakt w Norwegii wart ponad 80 mln euro na budowę mostu nad fiordem Astfjorden. Realizacja mierzącej 730 metrów przeprawy, rozpocznie się w styczniu 2018 roku, a zakończenie planowane jest na jesień 2020 roku. Most nad fiordem Astfjorden to już czwarty projekt infrastrukturalny Metrostav w Norwegii – spółka jest obecna na skandynawskim rynku od 2006 roku.


Najnowsza inwestycja realizowana będzie wraz z lokalnym partnerem – firmą Bertelsen & Garpestad – z którą, Metrostav współpracuje przy obecnie budowanej obwodnicy miasta Kongsberg w Norwegii. Oprócz mostu o długości 730 metrów, inwestycja zakłada również budowę dróg dojazdowych oraz tunelu.

„W ostatnim dziesięcioleciu Grupa Metrostav dała się poznać na rynku skandynawskim, jako solidny oraz nowoczesny partner. Trudne warunki geologiczne występujące w tej części Europy niejednokrotnie zmuszają do korzystania z innowacyjnych rozwiązań i ciągłego rozwijania zarówno możliwości technicznych, jak i wiedzy oraz umiejętności naszych pracowników. Dzięki temu możemy realizować kolejne wymagające inwestycje. Most nad fiordem Astfjorden jest zwieńczeniem ostatnich lat naszej obecności w Norwegii. Jest to niezwykły i wymagający projekt, gdyż w takich warunkach terenowych oraz atmosferycznych nie jest możliwe zbudowanie standardowego mostu. Przeprawa musi być odporna na wiatr, wodę i morskie powietrze, które szkodzi elementom metalowym. Wcześniej w Norwegii ukończyliśmy już dwa projekty, a obecnie realizujemy prace przy budowie obwodnicy miasta Kongsberg, gdzie współpracujemy z lokalną firmą Bertelsen & Garpestad. Kooperacja z krajowymi partnerami pozwala nam lepiej poznać charakterystykę oraz wymagania poszczególnych rynków” – mówi Martin Kulhavý członek zarządu Metrostav Polska.

 

W Polsce Metrostav realizuje zaawansowane technicznie projekty tj.: 

  • Most na Wyspie Sobieszewskiej:
    • Umowa – o wartości 57,1 mln zł – na budowę mostu, który połączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem, pomiędzy konsorcjum firm Metrostav oraz Vistal a Miastem Gdańsk została podpisana 2 września 2016.
    • Budowa obiektu jest jednym z priorytetów inwestycyjnych Gdańska na lata 2014-2020.
    • Most będzie miał 173 m długości (ze skrzydłami – 181,5 m), przewidywany czas otwierania przęseł to 2 minuty.
    • Trasa ekspresowa S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański:
      • 20-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański na Pomorzu o wartości ponad 1, 642 mld zł.
      • Inwestycja ma być gotowa w październiku 2018 r.
      • Modernizacja węzła ulic Marsa i Żołnierskiej:
        • Przebudowa 5-kilometrowego odcinka ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie.
        • Wartość kontraktu to ok. 155 mln zł, inwestycja ma być gotowa w 2018 roku.

Do tej pory polski oddział firmy Metrostav odpowiedzialny był również za realizację:

  • Drogi S8: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska wraz z Mostem Gen. S. Grota-Roweckiego w Warszawie:
    • Przebudowa 4,8 kilometrowego odcinka trasy Armii Krajowej.
    • W skład projektu o wartości 796,30 mln zł wchodziły działania modernizacyjne, takie jak: poszerzenie jezdni głównych, połączenie istniejących i zaprojektowanych węzłów na Trasie AK w zespoły węzłów.
    • W rezultacie remontu cały fragment trasy zyskał status drogi szybkiego ruchu.
    • Metrostav przekazał inwestycję do użytkowania we wrześniu 2015 – miesiąc przed zakładanym terminem.
    • Budowy nowej przeprawy mostowej na Przemszy na trasie Kraków – Chełmek (woj. Małopolskie, droga wojewódzka nr 780) – inwestycja została zakończona w listopadzie 2013 roku
    • Projektu modernizacji budowli i urządzeń zbiornikowych wraz z budową innych obiektów w ramach projektu: „Modernizacja zbiornika wodnego Nysa w zakresie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego - etap I”.

Metrostav z powodzeniem realizuje skomplikowane inwestycje na terenie całej Europy – spółka odpowiada m.in. za wykonanie dwóch tuneli technologicznych obwodnicy autostradowej w szwedzkim Sztokholmie, które powstają we współpracy joint venture pomiędzy Subterra – spółką zależną Metrostav SA – i słowacką firmą STI. Ponadto Metrostav jest wykonawcą tunelu drogowego w Norwegii oraz dwóch tuneli drogowych na Islandii. W ramach trzeciej inwestycji w Finlandii, Metrostav – w konsorcjum z lokalną firmą Destia Oy – wybuduje dwa tunele metra w Helsinkach – każdy o długości 1,4 km. Wartość tego kontraktu wynosi ok. 18 milionów euro. Zakończenie robót planowane jest na pierwszy kwartał 2018 roku.

Skuteczne działania na rynkach międzynarodowych mają solidne fundamenty wypracowane na czeskim rynku budowlanym. Metrostav odpowiada m.in. za przebudowę portu lotniczego im. Vaclava Havla, przedłużenie linii A praskiego metra (wartość kontraktu 873 mln euro) i realizację największej inwestycji mieszkaniowej w historii Czech – Residence Garden Towers (wartość kontraktu 72 mln euro). Ponadto w grudniu 2014 roku spółka oddała do użytku pierwszą część projektu Blanka w czeskiej Pradze. Inwestycja Blanka jest obecnie największym tunelowym miejskim projektem w Europie.

______________________________

Więcej informacji o Metrostav:

Metrostav jest spółką budowlaną o szerokich kompetencjach i wieloletnim doświadczeniu, która zapewnia kompleksowe wykonanie i zarządzanie nawet najbardziej skomplikowanymi i wymagającymi realizacjami budowlanymi. Metrostav a.s. jest rozpoznawalną marką w dziedzinie rekonstrukcji obiektów zabytkowych, budownictwa infrastrukturalnego, przemysłowego, mieszkaniowego i budynków użyteczności publicznej. Działa we wszystkich sektorach budownictwa. W Republice Czeskiej szczególnie znana jest z budownictwa podziemnego (obsługuje niemal 50% wszystkich kontraktów tego typu), również jako jedna z nielicznych firm na tamtejszym rynku zapewnia bardzo specjalistyczne działania wykonywane sposobem górniczym.

Metrostav a.s. powstał w Czechach w roku 1990 na bazie państwowego przedsiębiorstwa budowlanego, które istniało od 1971 roku. Polski oddział spółki został utworzony w 2009 roku i należy do Dywizji 4 spółki, która specjalizuje się w infrastrukturze transportowej.

Jakość realizacji spółki Metrostav potwierdzają liczne certyfikaty. Od 1998 roku Metrostav a.s. posiada międzynarodowy certyfikat zarządzania jakością wg ISO 9001 na generalną dostawę budów, który udziela BVQI z siedzibą w Londynie. Może także zabiegać o zlecenie ważnych zleceń wojskowych i realizować cele inwestycyjne innych jednostek bezpieczeństwa Republiki Czeskiej oraz krajów należących do NATO ponieważ spółce udzielono certyfikat Biura Bezpieczeństwa Narodowego.

Metrostav z powodzeniem realizuje skomplikowane inwestycje tunelowe w Europie – oprócz przedłużenia linii A metra w czeskiej Pradze, spółka odpowiada także za wykonanie dwóch tuneli drogowych na Islandii, dwóch tuneli obwodnicy autostradowej w szwedzkim Sztokholmie, pięciu tuneli metra w Helsinkach w Finlandii oraz tunelu drogowego w Norwegii.

Metrostav realizuje obecnie szereg projektów budowlanych w Europie m.in. w Czechach, Niemczech, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Islandii, na Słowacji oraz Białorusi.

Więcej informacji na: www.metrostav.cz/pl  oraz www.youtube.com/Metrostav



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.