Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
czwartek, 22 lutego 2018, imieniny: Małgorzaty, Marty, Nikifora
Serwisy:

 

REKLAMA
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
Metrostav wybudował 7,9 kilometrowy tunel na Islandii
dodano: 2018-01-15
powrót »

Kontrakt o wartość 60 milionów Euro


Metrostav – czeska firma specjalizująca się w realizacji projektów budowlanych i infrastrukturalnych – oddała do użytku tunel wydrążony w fiordach, łączący ze sobą dwa Islandzkie miasta – Neskaupstaður i Eskifjörður. Prace nad konstrukcją na drodze numer 92 w północnej Islandii rozpoczęły się w 2013 roku, a wartość kontraktu wyniosła około 60 mln Euro. Zamawiającym jest Vegagerðin – islandzka agencja rządowa. W pracach nad nową drogą Metrostav wspierała lokalna firma Suðurverk. Tunel pomiędzy Neskaupstaður i Eskifjörður to już druga zakończona inwestycja Metrostav na Islandii – firma działa na rynku nordyckim od 2006 roku.


Dotychczasowa droga prowadząca przez górę, często nieprzejezdna i zamknięta podczas śnieżyc, została zastąpiona tunelem, który znacznie lepiej sprawdzi się w islandzkich warunkach klimatycznych. Całkowita długość części drogi znajdującej się pod górą wynosi ponad 7,5 km. Trwają prace nad kolejnym tunelem w fiordzie Dýrafjörður, położonym w północno-wschodniej części Islandii – przewidywany czas zakończenia prac nad 6-kilometrowym tunelem to jesień 2020 roku.

 

Nowa droga przechodzi pod dwoma połączonymi ze sobą fiordami, a nad nią znajduje się w sumie 460 tysięcy m² skały. Przy budowie tunelu inżynierowie Metrostav użyli metody Drill & Blast. W uroczystości otwarcia nowego tunelu uczestniczyli m.in.: Jón Gunnarsson – minister transportu Islandii i Jaroslav Knot – ambasador Czech w Norwegii i Islandii.


Nowy tunel zastąpił jedyną drogę dojazdową do miasta Neskaupstaður – gdzie mieszczą się szpital i szkoła, z których korzystają mieszkańcy miasta i wielu okolicznych mieścin. Podczas budowy tunelu odkryto złoża szpatu islandzkiego – cenne kryształy zostały przekazane miastu i lokalnemu kościołowi.

Budowa tunelu w Neskaupstaður była dużym wyzwaniem – to nasz kolejny sukces w pracach w tym rejonie. Ciężkie warunki geologiczne i klimatyczne utrudniają pracę, ale pozwalają naszym pracownikom rozwinąć swoje umiejętności i wiedzę. Otwarcie tunelu łączącego Neskaupstaður i Eskifjörður jest zwieńczeniem pracy nad wyjątkowo wymagającym projektem – nasi inżynierowie doskonale poradzili sobie z charakterystyczną dla Islandii niestabilną strukturą skały. Współpraca z lokalną firmą pozwoliła nam lepiej poznać charakterystykę rynku islandzkiego i zdobyć nową wiedzę na temat wymagań lokalnych inwestorów. To doświadczenie pomoże nam w przyszłych inwestycjach – nie tylko na Islandii, ale także w innych krajach. Na Islandii zrealizowaliśmy już dwie inwestycje, a obecnie pracujemy nad kolejnym tunelem, tym razem 6-kilometrowym w Dýrafjörður - mówi Martin Kulhavý członek zarządu Metrostav Polska.


W Polsce Metrostav realizuje zaawansowane technicznie projekty:

  • Most na Wyspie Sobieszewskiej:
    • Umowa – o wartości 57,1 mln zł – na budowę mostu, który połączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem, pomiędzy konsorcjum firm Metrostav oraz Vistal a Miastem Gdańsk została podpisana 2 września 2016.
    • Budowa obiektu jest jednym z priorytetów inwestycyjnych Gdańska na lata 2014-2020.
    • Most będzie miał 173 m długości (ze skrzydłami – 181,5 m), przewidywany czas otwierania przęseł to 2 minuty.
    • Trasa ekspresowa S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański:
      • 20-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański na Pomorzu o wartości ponad 1, 642 mld zł.
      • Inwestycja ma być gotowa w październiku 2018 r.
      • Modernizacja węzła ulic Marsa i Żołnierskiej:
        • Przebudowa 5-kilometrowego odcinka ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie.
        • Wartość kontraktu to ok. 155 mln zł, inwestycja ma być gotowa w 2018 roku.

Do tej pory polski oddział firmy Metrostav odpowiedzialny był również za realizację:

  • Drogi S8: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska wraz z Mostem Gen. S. Grota-Roweckiego w Warszawie:
    • Przebudowa 4,8 kilometrowego odcinka trasy Armii Krajowej.
    • W skład projektu o wartości 796,30 mln zł wchodziły działania modernizacyjne, takie jak: poszerzenie jezdni głównych, połączenie istniejących i zaprojektowanych węzłów na Trasie AK w zespoły węzłów.
    • W rezultacie remontu cały fragment trasy zyskał status drogi szybkiego ruchu.
    • Metrostav przekazał inwestycję do użytkowania we wrześniu 2015 – miesiąc przed zakładanym terminem.
    • Budowy nowej przeprawy mostowej na Przemszy na trasie Kraków – Chełmek (woj. Małopolskie, droga wojewódzka nr 780) – inwestycja została zakończona w listopadzie 2013 roku
    • Projektu modernizacji budowli i urządzeń zbiornikowych wraz z budową innych obiektów w ramach projektu: „Modernizacja zbiornika wodnego Nysa w zakresie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego - etap I”.

Metrostav z powodzeniem realizuje skomplikowane inwestycje na terenie całej Europy – spółka odpowiada m.in. za:

  • Szwecja – dwa tunele technologiczne obwodnicy autostradowej w szwedzkim Sztokholmie, we współpracy joint venture pomiędzy Subterra – spółką zależną Metrostav SA – i słowacką firmą STI.
  • Norwegia:
    • most nad fiordem Astfjorden, realizowana wraz z lokalnym partnerem – firmą Bertelsen & Garpestad, zakładająca również budowę dróg dojazdowych oraz tunelu
    • ponad 1,5 kilometrowy tunel, wzmocnienie lokalnej drogi i wał przeciwlawinowy na trasie między wioską Veitastrond a miejscowością Hafslo w środkowej Norwegii
    • Islandia – trzy tunele drogowe w Siglufjörður, Neskaupstaður oraz Dýrafjörður.
    • Finlandia:
      • pięć tuneli metra w Helsinkach – w konsorcjum z lokalną firmą Destia Oy
      • kolejny etap rozbudowy metra pomiędzy Helsinkami a Espoo na odcinku Soukka – Espoonlahti – Sammalvuori.
      • Turcja – konstrukcja zajezdni dla pociągów metra wraz z tunelami technicznymi oraz niezbędną infrastrukturą do obsługi powstającej linii 7 metra w Stambule.
      • Austria – nowoczesna elektrownia wodna w Reid, za pośrednictwem spółki zależnej BeMo Tunnelling.
      • Niemcy – nowy wiadukt na autostradzie A1 w miejscowości Volmarstein w Niemczech – wraz ze spółką zależną BeMo Tunelling.

Skuteczne działania na rynkach międzynarodowych mają solidne fundamenty wypracowane na czeskim rynku budowlanym. Metrostav odpowiadał m.in. za:

  • przebudowę portu lotniczego im. Vaclava Havla
  • przedłużenie linii A praskiego metra (wartość kontraktu 873 mln euro)
  • renowację dworca głównego w Pradze – remontu wymagał charakterystyczny przeszklony dach obiektu, który od lat witał turystów w stolicy Czech
  • realizację największej inwestycji mieszkaniowej w historii Czech – Residence Garden Towers (wartość kontraktu 72 mln euro)
  • budowę kompleksu naukowego ELI Beamlines – instytut badawczy oraz innowacyjne rozwiązania w nim zastosowane ułatwią postęp w wielu dziedzinach nauki oraz zapewnią czeskim naukowcom warunki do prowadzenia badań na najwyższym poziomie. To największe i najnowocześniejsze centrum naukowe na terenie Europy Środkowej i Wschodniej – sfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Unii Europejskiej Rozwój Badań i Innowacji.
    • budowę najdłuższego tunelu kolejowego w Czechach (ponad 4-kilometrowy odcinek – wydrążony we wzgórzach Chlum i Homolka – jest kluczowym elementem transeuropejskiej sieci kolejowej, jak również jest jedną z najistotniejszych części czeskiego systemu transportowego i tranzytowego)
    • realizację stalowego mostu kolejowego nad rzeką Ochrzą w Jindřichovie, w pobliżu zachodnioczeskiego miasta Cheb (przeprawa o masie ponad 600 ton ma 11 metrów szerokości oraz 69 metrów długości)
    • przebudowę dwóch wiaduktów w centrum Ostrawy – obiekty o łącznej długości 218 metrów pełnią ważną rolę w systemie komunikacji miejskiej
    • remont węzła kolejowego w Pilźnie – główna część prac obejmie modernizację dwóch 100-letnich mostów nad ulicą Św. Mikołaja, a także unowocześnienie i przebudowę peronów. Plan zakłada również wymianę torów oraz konstrukcję zwrotnicy.

Ponadto Metrostav był głównym wykonawcą tunelu Blanka w czeskiej Pradze. Inwestycja Blanka jest największym tunelowym miejskim projektem w Europie. Kompleks tunelowy Blanka – najważniejsza część obwodnicy Pragi – to trasa o długości ponad 6 km, która przechodzi pod historycznym centrum miasta z zachodu na wschód, łącząc Piątą i Ósmą dzielnice Pragi. Z tunelu korzysta codziennie około 80 tysięcy kierowców – dzięki jego otwarciu, natężenie ruchu pojazdów w centrum Pragi znacząco się zmniejszyło, co poprawiło komfort i bezpieczeństwo podróżowania zarówno mieszkańców stolicy Czech, jak i turystów. Tunel Blanka jest dumą Prażan i pokazem technicznych możliwości spółki Metrostav – głównego wykonawcy inwestycji.

______________________________

Więcej informacji o Metrostav:

Metrostav jest spółką budowlaną o szerokich kompetencjach i wieloletnim doświadczeniu, która zapewnia kompleksowe wykonanie i zarządzanie nawet najbardziej skomplikowanymi i wymagającymi realizacjami budowlanymi. Metrostav a.s. jest rozpoznawalną marką w dziedzinie rekonstrukcji obiektów zabytkowych, budownictwa infrastrukturalnego, przemysłowego, mieszkaniowego i budynków użyteczności publicznej. Działa we wszystkich sektorach budownictwa. W Republice Czeskiej szczególnie znana jest z budownictwa podziemnego (obsługuje niemal 50% wszystkich kontraktów tego typu), również jako jedna z nielicznych firm na tamtejszym rynku zapewnia bardzo specjalistyczne działania wykonywane sposobem górniczym.

Metrostav a.s. powstał w Czechach w roku 1990 na bazie państwowego przedsiębiorstwa budowlanego, które istniało od 1971 roku. Polski oddział spółki został utworzony w 2009 roku i należy do Dywizji 4 spółki, która specjalizuje się w infrastrukturze transportowej.

Jakość realizacji spółki Metrostav potwierdzają liczne certyfikaty. Od 1998 roku Metrostav a.s. posiada międzynarodowy certyfikat zarządzania jakością wg ISO 9001 na generalną dostawę budów, który udziela BVQI z siedzibą w Londynie. Może także zabiegać o zlecenie ważnych zleceń wojskowych i realizować cele inwestycyjne innych jednostek bezpieczeństwa Republiki Czeskiej oraz krajów należących do NATO ponieważ spółce udzielono certyfikat Biura Bezpieczeństwa Narodowego.

Metrostav realizuje obecnie szereg projektów budowlanych w Europie m.in. w Czechach, Niemczech, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Islandii, na Słowacji oraz Białorusi.

Więcej informacji na: www.metrostav.cz/pl  oraz www.youtube.com/Metrostav



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.