Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
niedziela, 16 grudnia 2018, imieniny: Albiny, Sebastiana, Zdzisławy
Serwisy:

 

Recepcja w stylu smart? Wielofunkcyjna przestrzeń w nowoczesnym biurze
dodano: 2018-01-24
powrót »

Jeszcze do niedawna przypominały zwykłe poczekalnie dla klientów, wyposażone w stół, ladę, kilka krzeseł czy kanapę. Obecnie, coraz częściej zmieniają nie tylko swój wygląd, ale i funkcję. Recepcje biurowe pełnią nierzadko rolę firmowej strefy relaksu, wyposażonej w sofy i fotele, miejsca, gdzie można swobodnie porozmawiać z klientem, a nawet przestrzeni, w której przeprowadzane są rozmowy rekrutacyjne. Wyposażone w nowoczesne rozwiązania typu smart, odpowiadają na potrzebę elastyczności i swobody w wykonywaniu służbowych zadań, stanowiąc przy tym biznesową wizytówkę firmy. Recepcja przyszłości ma być wielozadaniowa, nowoczesna i zaaranżowana tak, by w pełni oddawać charakter przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim, by jak najlepiej spełniać swoje funkcje.


Rynek pracownika stał się niezaprzeczalnym faktem. Według opublikowanego w styczniu 2018 roku raportu GUS wynika, że stopa bezrobocia w III kwartale roku 2017. wyniosła 6,8 proc., co stanowi obniżenie w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku aż o 1,5 proc. Ciągły spadek bezrobocia, a także deficyty kadrowe powodują, że firmy z coraz większym zaangażowaniem rywalizują na rynku o najlepszych pracowników, zarówno tych obecnych oraz przyszłych. Liczy się wszystko – od atrakcyjnego wynagrodzenia, pakiet benefitów i odpowiednią organizację pracy, po funkcjonalną przestrzeń biurową czy w końcu wielofunkcyjną strefę recepcji, która często niedoceniana, ma ogromny wpływ na postrzeganie całej organizacji.

- Tworząc projekty aranżacji biura dla naszych klientów zauważyliśmy, że coraz większą wagę przykłada się do recepcji – nie tylko do kwestii wizualnych, ale także do jej funkcjonalności. Dlaczego? Jedno pomieszczenie, może oddać charakter całej firmy i zadecydować o pierwszym wrażeniu, dlatego właściciele biur decydują się na wdrożenie przemyślanej i spójnej z komunikacją firmy – koncepcji aranżacji strefy klienta. Z drugiej strony, stawia się na wielofunkcyjność tego pomieszczenia wyposażając je w sofy i fotele dla gości, a także w strefę do krótkich rozmów i spotkań z klientami czy potencjalnymi kandydatami. Odchodzi się od myślenia o biurze, jako zbiorze kilku pomieszczeń na rzecz stref dedykowanych różnym zadaniom. W ten sposób możemy w pełni wykorzystać potencjał biura, w tym niedocenianej recepcji – mówi Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu oraz Członek Zarządu firmy Mikomax Smart Office.


Trendy w aranżacji strefy klienta

Recepcja to coraz częściej wnętrza ciekawe i intrygujące, na pierwszy rzut oka często nie przypominające tradycyjnej „poczekalni” biurowej. Odchodzimy od czasów, kiedy recepcje aranżowane były w taki sam sposób. Strefa klienta ma zaskakiwać oryginalnością, wywierać pozytywne wrażenie na gościach i przede wszystkim, odzwierciedlać charakter przedsiębiorstwa.

 

Większa potrzeba elastyczności

To zdecydowanie główna zmiana, którą obserwujemy w trendach aranżacji recepcji. Rozwiązania dedykowane temu pomieszczeniu są dobierane tak, by umożliwiać wykonywanie różnych zadań. W nowoczesnej recepcji klient może poczekać w specjalnie zaaranżowanej strefie relaksu czy wykonać telefon bez potrzeby wychodzenia z siedziby firmy, w specjalnych budkach wyciszających. W zależności od rozmieszczenia recepcji i jej powierzchni, może ona również stanowić doskonałe miejsce do rozmowy rekrutacyjnej z potencjalnym kandydatem.

- Częstym wyzwaniem w projektowaniu recepcji jest hałas i nieodpowiednia akustyka pomieszczenia, szczególnie jeśli pomieszczenie pełni różne funkcje. Zakładając, że w miejscu tym będzie przebywać więcej osób, a także pracownicy recepcji, warto zadbać o rozwiązania, które pomogą zniwelować problem nadmiernego hałasu. Jednym z nich są kabiny akustyczne, w których można rozmawiać przez telefon czy przeprowadzać krótką rozmowę z klientem. Takie rozwiązania zapewniają przede wszystkim dyskrecję, a ich modułowy charakter pozwala wpasować się tak naprawdę w przestrzeń każdego biura – dodaje Zuzanna Mikołajczyk.


Sztuka wchodzi do biur

Kolejny trend, który w Polsce dopiero się rozwija, natomiast w krajach Europy funkcjonuje znakomicie od kilkunastu lat, to usługa wynajmu dzieł sztuki do biur. Dla wielu może być zaskoczeniem, jednak niewątpliwie stanowi ona ciekawą alternatywę w aranżacji biura i recepcji. Sztuka wzbogaca wnętrza, podnosi ich prestiż, a odpowiednio wkomponowana w projekt może nadać niepowtarzalny charakter pomieszczeniu.

 

Ogrody na ściany

Dominującą tendencją w projektowaniu przestrzeni biurowej jest wprowadzanie motywów roślinnych. Występują one zarówno w pomieszczeniach dedykowanych pracownikom, jak również w specjalnych strefach relaksu. Coraz częściej przenikają również do recepcji, jako element komunikacji firmy, jej przywiązania do natury i ekologii. Ściany z żywych roślin w kolorze soczystej zieleni wprowadzają ciepły klimat, uspokajają i wpływają na budowanie zaufania do firmy - Oprócz popularnych i często występujących motywów roślinnych, można zauważyć ogólny trend powrotu do natury, który od kilku lat zyskuje na sile. W związku z tym projektując wnętrza recepcji stosujemy lady, o prostych, nowoczesnych kształtach, ale swoją fakturą i barwą przypominających powierzchnię kamienia. Takie detale tworzą klimat, a także dają wrażenie obcowania z naturąmówi Zuzanna Mikołajczyk.


Zmiany w 6 tygodni?

Każda firma chcę mieć nowoczesne i funkcjonalne biuro i reprezentacyjną recepcję, ale nie każdy ma na to budżet. W wielu przypadkach inwestuje się w odpowiednie wyposażenie przestrzeni do pracy, z pominięciem strefy recepcyjnej. Skutkiem tego, miejsce pierwszego kontaktu z klientem odstaje od pozostałej części biura. W takich przypadkach polski rynek wychodzi z usługą biurowej metamorfozy, „Pimp my office”. Jest to kilkutygodniowy program rearanżacji proponowany przez Mikomax Smart Office oraz firmę Xplan Sp. z o.o. Lifting całego biura lub wybranego pomieszczenia to rozwiązanie, które w krótkim czasie może zmienić miejsce pracy w wielofunkcyjną przestrzeń typu smart.

 

Mikomax Smart Office jest polską, rodzinną firmą z ponad 26-letnim międzynarodowym doświadczeniem w zakresie dopasowywania przestrzeni biurowych do organizacji. Posiada 16 salonów w Polsce i 65 partnerów za granicą. Ma ok. 250 współpracowników w centrali i salonach. Mikomax Smart Office to ekspert w tworzeniu nowoczesnych biur łączący fachową wiedzę o produkcji mebli z autorską koncepcją jej zastosowania we współczesnym miejscu pracy. Firma tworzy biura dostosowane do potrzeb, specyfiki, kultury organizacyjnej, charakteru działań swoich klientów oraz do celu, który chcą osiągnąć. Oferta firmy skierowana jest zarówno do dużych, jak i małych przedsiębiorstw. Mikomax Smart Office współpracuje m.in. z sektorem usług dla biznesu, telekomunikacji, consultingowym, transportowym i publicznym. Proponuje też kompleksowe usługi wspierające projekt, od procesu rozpoczęcia współpracy po realizację rozwiązań, np. projektowanie przestrzeni pracy, transport i montaż, czy szkolenia z zasad ergonomii. Firma prowadzi również działania badawcze, wśród których znalazł się m.in. raport „Biura nowoczesnych usług w opinii pracowników w Polsce” przeprowadzony pod patronatem ABSL. Z inicjatywy Mikomax Smart Office zrealizowany został pierwszy w Polsce projekt badawczy poświęcony smart workingowi. „Smart Working Guidebook for Poland” stanowiący praktyczny przewodnik dla przedsiębiorców, którzy planują wdrożyć ten model w swojej organizacji. Mikomax Smart Office otrzymał wiele branżowych i biznesowych wyróżnień, m.in. The Red Dot Award Project Design 2017 Best of the Best, Diament Meblarstwa, tytuł Dobra Firma oraz trzykrotnie została Gazelą Biznesu. Firma jest Partnerem Strategicznym organizacji biznesowych takich, jak Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) oraz International Facility Management Association (IFMA).



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.