Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
środa, 12 grudnia 2018, imieniny: Ady, Aleksandra, Dagmary
Serwisy:

 

JPK generuje większe zainteresowanie systemami dla firm
dodano: 2018-02-13
powrót »

Do 26 lutego br. wszyscy przedsiębiorcy, w tym właściciele mikrofirm, zobowiązani są po raz pierwszy dostarczyć do urzędów skarbowych pliki JPK_VAT. Wymaga to prowadzenia ewidencji VAT w postaci elektronicznej, za pomocą programów komputerowych.


Aby spełnić nowe wymagania podatkowe i nie obawiać się sankcji karnoskarbowych, przedsiębiorcy muszą sięgnąć po narzędzia, zapewniające kompleksową obsługę Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK).

 

Nowym wyzwaniem dla mikroprzedsiębiorców stało się prowadzenie ewidencji VAT w postaci elektronicznej, za pomocą programów komputerowych. Właściciele mikrofirm, wypełniający dotychczas księgi i deklaracje skarbowe „ręcznie” oraz użytkownicy systemów niespełniających nowych wymagań fiskusa, ruszyli na zakupy w poszukiwaniu odpowiednich programów komputerowych.

 

Wśród dostępnych na rynku programów dla firm zdecydowanie najpopularniejsze to te autorstwa Insertu – niedługo sprzedamy 700-tysięczną licencję. Także w dobie wprowadzenia JPK przedsiębiorcy – ci mali, ale również więksi – sięgają po sprawdzone rozwiązania. Dlatego ostatnie miesiące to wyraźny wzrost zainteresowania naszymi programami. Szczególnie dużo sprzedajemy Subiektów – systemów sprzedaży oraz Rachmistrzów – komputerowych ksiąg przychodów i rozchodów – mówi Tomasz Sokołowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, InsERT S.A.

Większości firm do sprawnej obsługi JPK wystarczy prosty, na bieżąco aktualizowany system. Najlepiej, aby było to narzędzie wbudowane w strukturę programu wspierającego przedsiębiorcę w obsłudze biznesu, w tym sfery finansowo-księgowej.

 

Podobnie jest w przypadku programów używanych przez podmioty, którym firmy powierzają prowadzenie swoich ksiąg podatkowych, np. biura rachunkowe.

 

Kluczową rolę odgrywa producent oprogramowania, który powinien na czas dostarczyć kompletne i na bieżąco aktualizowane rozwiązanie, pozwalające generować, weryfikować i przekazywać JPK fiskusowi. Tak samo, jak w przypadku innych tego typu zmian, zastosowany system oraz sposób jego dostarczenia zależą od tego, kto jest ich adresatem – mówi Artur Wenne, analityk biznesowy w dziale rozwoju firmy InsERT S.A. – Biorąc pod uwagę programy tzw. pudełkowe, kierowane do mniejszych firm, warto pamiętać, by rozwiązanie było przyjazne dla użytkowników, intuicyjne i proste w obsłudze, a jednocześnie zawierało komplet funkcji do zarządzania JPK. Programy adresowane do większych firm powinny z kolei uwzględniać wyższy stopień skomplikowania procesów biznesowych i finansowo-księgowych, aspekt rozproszenia danych, które mają być przekazywane oraz inne, podobne czynniki. W odpowiedzi na specyficzne wymagania przedsiębiorcy, powinny także umożliwiać dostosowanie do indywidualnych rozwiązań, które w trakcie wdrożenia dostarczają firmy zewnętrzne lub wewnętrzny dział IT – dodaje Artur Wenne.

Producenci oprogramowania dostosowują swoje systemy do zmieniających się przepisów prawa. Dla przykładu, użytkownicy programów linii InsERT nexo (Subiekt, Rachmistrz, Rewizor), InsERT GT (Subiekt, Rachmistrz, Rewizor) oraz Navireo, w ramach aktywnego abonamentu, otrzymują wygodne w obsłudze narzędzie do tworzenia, weryfikacji oraz przekazywania JPK organom podatkowym.

 

Wiodący na rynku InsERT jest przygotowany również na rozszerzenie pakietu struktur, wchodzących w skład JPK. Specjaliści producenta bacznie przyglądają się praktycznym aspektom wdrażania JPK, aby móc odpowiednio modyfikować swoje systemy.

 

Resort finansów nie wyklucza, że dotyczące zakupów i sprzedaży dane będzie trzeba w przyszłości przesyłać częściej, niż raz w miesiącu. Z pomocą przychodzą w tym przypadku rozwiązania cloud computing, dzięki którym dokumenty tworzone przez handlowców, np. za pomocą Subiekta 123, trafiają niezwłocznie do księgowości (tzw. wymiana danych online), np. do Rachmistrza nexo, w celu dalszego przetwarzania na potrzeby rozliczenia VAT (ewidencje, deklaracje, JPK). Z drugiej strony, z uwagi na różnorodność scenariuszy biznesowych, zarówno system wspierający handel, jak i aplikacja do obsługi procesów księgowych, powinny być także otwarte na możliwość generowania oraz przyjmowania dokumentów w trybie offline.

 

Niezbędną cechą programu do obsługi JPK powinna być możliwość weryfikacji danych przed wysyłką, a w szczególności sprawdzenie spójności między deklaracją VAT a plikiem JPK_VAT –  wyjaśnia Artur Wenne.



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.