Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
niedziela, 23 września 2018, imieniny: Bogusława, Liwiusza, Tekli
Serwisy:

 

Agility Logistics dostarcza 20. tonowy wirnik turbiny parowej do Korei Południowej
dodano: 2018-04-27
powrót »

Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych, zorganizował dla klienta z branży energetycznej dostawę wirnika turbiny parowej do elektrowni w Korei Południowej. W ciągu 3 dni ładunek o wadze ponad 20 ton pokonał dystans ok. 9 tysięcy km.

 

Wirnik turbiny parowej został przetransportowany w specjalnie przygotowanej skrzyni o długości 7.7 m, wysokości 2.3 m i szerokości 1.81 m, co miało zapewnić bezpieczny przewóz i zapobiec uszkodzeniu w czasie załadunków i rozładunków. Transport, zorganizowany w systemie door-to-door, składał się z trzech etapów. Najpierw urządzenie przewieziono z Wrocławia na lotnisko w Wiedniu samochodem z naczepą o ładowności 24 ton, skąd zostało przetransportowane samolotem Boeing 747F na lotnisko Seul Incheon w Korei Południowej. Ostatnim etapem było przewiezione ładunku niskopodwoziowym samochodem platformą do elektrowni w Bucheon.

- Przygotowując propozycje, sprawdziliśmy i przedstawiliśmy różne warianty transportu, w tym morski i czarterowy. Klient wybrał wersję transportu lotniczego jako najbardziej optymalną i najlepiej dopasowaną do jego potrzeb – mówi Piotr Klimecki, Business Development Manager Agility Logistics, odpowiedzialny za opracowanie projektu i nadzór nad organizacją transportu.

Transport precyzyjnie zaplanowany

Przy planowaniu transportu wirnika turbiny parowej spedytorzy Agility Logistics musieli szczególnie uwzględnić sposób jego załadunku i rozładunku, zarówno na samochód jak i samolot, oraz odpowiednie zabezpieczenie w czasie transportu. Mimo dużych rozmiarów i wagi urządzenie jest bardzo wrażliwe na uszkodzenia. Tego typu wirniki są odpowiednio wyważane i konstruowane na zamówienie niemalże „co do mikromilimetra”, pod kątem wykorzystania w konkretnej turbinie w elektrowni. To dlatego nawet niewielka rysa, powstała w czasie transportu, mogłaby go poważnie uszkodzić i urządzenie stałoby się bezużyteczne.

Kluczowe znaczenie miał więc sposób przygotowania ładunku do transportu. Wirnik turbiny parowej został umieszczony w skrzyni i na stojaku ze specjalnymi elementami łącznymi. Całość została zaprojektowana przez Agility specjalnie pod kątem wymogów linii lotniczej i możliwości transportu w samolocie Boeing 747F. Na samochód skrzynię załadowano od góry naczepy, za pomocą suwnicy. Sposób załadunku zadecydował także o wyborze samolotu. Ze względu na rozmiar i wagę skrzynia mogła być załadowywana od przodu, przez charakterystyczny dla tego modelu tzw. uchylany nos. Do tego celu wykorzystano podnośnik i dźwig z 5. metrową trawersą.

- Organizacja transportów ponadgabarytowych wymaga bardzo dobrego i precyzyjnego zaplanowania, przygotowania i realizacji. Podstawą jest dobra komunikacja, zaufanie i współpraca między spedytorem, linią lotniczą, klientem i odbiorcą. Każdy musi odpowiednio wcześniej wiedzieć co ma zrobić i za co odpowiada. Zgodnie z decyzją klienta wirnik turbiny parowej, ze względów bezpieczeństwa i szybki termin realizacji zamówienia, musiał być dostarczony drogą lotniczą. Jako spedytor musieliśmy więc zadbać o to, aby ładunek był dostosowany do wymogów linii lotniczej i możliwości Boeinga 747F. Wspólnie ustaliliśmy, jak zaprojektować skrzynię. Zespoły w Wiedniu i Seulu otrzymały też wcześniej od nas szczegółowe instrukcje dotyczące m.in. przygotowania dźwigu do załadunku i rozładunku czy sposobów bezpiecznego podnoszenia skrzyni. Jakiekolwiek niedociągnięcia mogły się skończyć uszkodzeniem wirnika, a to oznaczałoby duże straty finansowe dla naszego klienta. Przygotowanie takiego transportu wiąże się z dużą odpowiedzialnością i cieszymy się, że cała operacja zakończyła się sukcesem – podsumowuje Piotr Klimecki.

Agility Logistics, oprócz samego wirnika turbiny parowej, dostarczyło do koreańskiej elektrowni także elementy jego oporządzenia. Ich łączna waga wyniosła 25 ton. Całe zamówienie zostało zrealizowane w ciągu 14 dni.

Agility Logistics specjalizuje się w obsłudze firm z branży energetycznej i przemysłowej, organizując dla swoich klientów transporty lotnicze, morskie, drogowe i kolejowe. Wśród nich są także przewozy ponadgabarytowe i specjalne, m.in. Agility Logistics zorganizowało transport drogą morską do Huston w USA ponad 850 rur do wydobycia gazu o długości blisko 12 m. Ich łączna waga wynosiła 340 ton.  

 

Agility na świecie

Agility utrzymuje efektywne łańcuchy dostaw w najbardziej wymagających rejonach na całym świecie, oferując swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie i zindywidualizowane rozwiązania, zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Agility to jeden z czołowych światowych dostawców zintegrowanych rozwiązań logistycznych. Jest spółką giełdową o przychodach przekraczających 4,6 mld dolarów, zatrudniającą ponad 22 000 pracowników w 500 oddziałach w 100 krajach. Najważniejsza jednostka biznesowa firmy, Agility Global Integrated Logistics (GIL), oferuje zintegrowane rozwiązania logistyczne, które pozwalają spełniać zróżnicowane potrzeby i wymagania klientów. Obejmują one spedycję lotniczą, morską i drogową, usługi magazynowe, dystrybucję, a także obsługę specjalistycznych projektów logistycznych, targów oraz innych wydarzeń. Z kolei, działająca w ramach Agility, grupa Infrastructure zajmuje się zarządzaniem obiektami przemysłowymi, a także oferuje usługi wsparcia logistycznego, takie jak doradztwo i wsparcie celne, zarządzanie odpadami, obsługa lotniskowa, wsparcie dla rządów i ministerstw obrony, zarządzanie na odległość oraz systemy podtrzymywania życia.  


Agility w Polsce

 

Agility Logistics Sp. z o.o. działa w Polsce od 2008 r., posiada dwie placówki: w Warszawie i we Wrocławiu. Oddział warszawski specjalizuje się we frachcie lotniczym oraz morskim, a oddział we Wrocławiu – we frachcie drogowym oraz usługach logistycznych. Oferuje globalną strategię przewozu przesyłek drobnicowych (LCL) i atrakcyjne połączenia dla ładunków pełnokontenerowych (FCL). Lądowa sieć połączeń Agility umożliwia dostarczenie towaru na terenie Europy w ciągu od 72 do 96 godzin. Czas realizacji transportu na terenie Polski wynosi 24 godziny. Usługi Agility charakteryzuje indywidualna obsługa klienta. Firma oferuje rozwiązania logistyczne dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Portfolio klientów Agility obejmuje różne gałęzie przemysłu - automotive, high-tech aż po handel detaliczny.

 

Więcej informacji znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: www.agility.com. 



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.