Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
sobota, 20 października 2018, imieniny: Ireny, Kleopatry, Witalisa
Serwisy:

 

O jakiej kuchni marzą Polacy?
dodano: 2018-05-08
powrót »

Klasyczna, minimalistyczna, a może utrzymana w duchu przemysłowego loftu? Najnowsze badanie[1] zrealizowane na zlecenie marki Black Red White pokazuje, jakie kuchnie cieszą się wśród Polaków największą popularnością. Wyraźnie widać, że styl kuchni jest istotnym elementem, ale ponad panującą modę badani przedkładają funkcjonalność i plan tego wyjątkowego wnętrza.


Kuchnia w dalszym ciągu postrzegana jest jako serce domu i miejsce, w którym głównie przygotowujemy posiłki. Widać jednak, że to pomieszczenie zaczyna pełnić także inne funkcje - to na przykład idealna przestrzeń do rozmów czy spotkań z przyjaciółmi. Rozszerzenie wachlarza czynności, jakie wykonujemy w kuchni wpływa także na jej układ, sposób wyposażenia oraz styl, w jakim jest utrzymana.

Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie marki Black Red White jasno wskazują, że obecnie klienci poszukują kuchni w bardzo różnorodnych stylach i nie można mówić o jednym, wiodącym trendzie. Polacy co prawda nadal silnie przywiązani są do klasyki i delikatnych, stonowanych barw, co nie oznacza jednak, większość z nas decyduje się np. na kuchnię w kolorze bieli. Lubimy duże, funkcjonalne kuchnie, sprawiające wrażenie ciepłych i przytulnych, takie w których miło spędza się czas. Liczy się dla nas wygląd pomieszczenia, dlatego chcemy, by kuchnia była utrzymana w stylistyce, która jest nam bliska. Myśląc o aranżacji kuchni, rozważamy także ile czasu i wysiłku będziemy musieli włożyć w jej urządzenie, ponieważ większość badanych przekłada atrybuty praktyczne ponad te wizualne. Niewielu z nas jest skłonnych zrezygnować z rozwiązań praktycznych na rzecz dopasowania się do obowiązującej mody lub stylu, ponieważ to, co liczy się dla Polaków najbardziej to funkcjonalność kuchni (74%), jej układ i plan (64%), a także wyposażenie (57%).

W pierwszej piątce stylów, które przypadły do gustu największej liczbie respondentów znajdują się kuchnie:

  • Klasyczne, charakteryzujące się jasnymi kolorami, gładkimi lub frezowanymi frontami z eleganckimi dodatkami – ten styl kuchni chciałoby mieć u siebie prawie 80% badanych.
  • Z wyspą wielofunkcyjną, która może być stołem, blatem roboczym lub wykorzystana jako strefa przygotowywania potraw i zmywania – za tym trendem z entuzjazmem odpowiedziało się 72% badanych.
  • W delikatnych, stonowanych kolorach – ten styl kuchni jest pożądany przez 71% respondentów.
  • Otwarte na salon lub jadalnię zaaranżowane w jednym, spójnym stylu – 67% badanych Polaków chciałoby mieć taką kuchnię. To jeden z trendów, który z pewnością będzie zyskiwał zwolenników, także z racji kierunku, w którym budowane są obecnie domy i mieszkania.
    • Minimalistyczne, posiadające proste fronty bez zdobień, z małą liczbą górnych szafek lub całkowicie ich pozbawione – 63% badanych jest na tak. To ukłon w stronę osób poszukujących prostych, ale wygodnych rozwiązań, które idealnie i mało nachalnie wkomponują się w przestrzeń ich domu.

Dalsze pozycje zajmują kuchnie z dwukolorowymi frontami szafek (59%), utrzymane w różnych odcieniach szarości (58%), w stylu loftowym bądź industrialnym (45,5%) oraz te w ciemnych barwach (44,6%) – z czarnymi, granatowymi lub imitującymi beton bądź miedź frontami.

Urządzając kuchnię konsumenci na pierwszym miejscu stawiają jej funkcjonalność. Nie ma w tym nic dziwnego - przemyślane rozplanowanie i wyposażenie tego pomieszczenia znacznie poprawia komfort jego codziennego użytkowania. Coraz więcej osób świadomie rezygnuje też z utartych kanonów, poszukując rozwiązań, które będą odzwierciedlać ich indywidualne preferencje, dzięki temu ta wyjątkowa przestrzeń w domu będzie jedyna w swoim rodzaju. Projektując swoją kuchnię powinniśmy przede wszystkim wsłuchać się w swoje potrzeby i nie podążać bezrefleksyjnie za tym, co jest aktualnie na topie. Jeżeli mamy ochotę na wielofunkcyjną wyspę, nieoczywisty kolor frontów czy zabawę stylem – dlaczego mamy z tego rezygnować? Wszystkie rozwiązania są dozwolone, kwestia tylko czy nasze wyobrażenia dobrze odnajdą się w rzeczywistości. By to zweryfikować, warto skonsultować plany z ekspertem. W studniach kuchni Black Red White do dyspozycji klientów są projektanci kuchni, którzy przedstawią wszystkie plusy oraz minusy naszych pomysłów, doradzą i stworzą profesjonalny projekt kuchni 3D. – radzi Arkadiusz Kuczmaszewski, Menedżer Kategorii Kuchnie w Black Red White.


Badanie wykazuje, że Polakom podobają się nowości i bardziej awangardowe rozwiązania, jednak często nie zdecydowaliby się na nie ze względu na różne bariery – niewielką przestrzeń, obawę przed wysokimi kosztami czy poczuciem niewiedzy, które zniechęcają do podejmowania odważniejszych kroków. Tymczasem wielofunkcyjna wyspa to doskonały sposób na zwiększenie funkcjonalności wnętrza nawet jeśli nie cechuje się ono zbyt dużym metrażem, a ciemne kolory potrafią skutecznie zmienić stylistykę całej przestrzeni, niekoniecznie ją przytłaczając.

Wiele przydatnych porad, a także wsparcie projektantów oferują studia kuchni w wybranych salonach Black Red White, w których klienci mogą wybrać, zaprojektować, a następnie zamówić kuchnie na wymiar z linii Senso Kitchens.

 

BLACK RED WHITE

Black Red White to największa polska grupa meblarska, producent i dystrybutor mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz z ok. 20% udziałem w rynku pod względem wartości sprzedaży.

Już od ponad 25 lat Black Red White proponuje najbardziej rozbudowaną ofertę wyposażenia wnętrz dostępną na rynku - wysokiej jakości meble pokojowe, kuchenne, tapicerowane oraz stoły i krzesła. Wyróżnia je funkcjonalność, nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz atrakcyjne i urozmaicone wzornictwo. Dopełnieniem bogatej oferty meblowej są dodatki - tekstylia, oświetlenie, dekoracje, dywany oraz akcesoria niezbędne w łazience, kuchni, garderobie czy jadalni.

W skład Grupy Kapitałowej wchodzi BLACK RED WHITE S.A. i 21 spółek zależnych, w tym 11 podmiotów zagranicznych zlokalizowanych na Ukrainie, Białorusi, Słowacji, Węgrzech, w Rosji oraz Bośni i Hercegowinie. Działalność produkcyjna na rzecz Black Red White prowadzona jest w 21 zakładach produkcyjnych w Polsce i za granicą.



[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Black Red White przez SW Research, metoda CAWI, termin 9-16 kwietnia 2018 r., N=426.



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.