Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
poniedziałek, 16 lipca 2018, imieniny: Eustachego, Mariki, Mirelli
Serwisy:

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
Znakomite wyniki finansowe, dynamiczny wzrost i utrzymane tempo rozwoju - Agility Logistics podsumowuje pierwszy kwartał 2018
dodano: 2018-06-04
powrót »

Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych, ogłosił wyniki finansowe za 1. kwartał 2018. Zysk netto wyniósł ponad 60 mln USD (18,9 mln KWD*) i wzrósł o 29,8 proc. w porównaniu z Q1 2017. Przychody osiągnęły poziom 1,23 mld USD (371,8 mln KWD) a zysk operacyjny (EBITDA) – ponad 125 mln USD (37,7 mln KWD). Bardzo dobre wyniki odnotował także polski oddział Agility Logistics, osiągając wzrosty we wszystkich obszarach świadczonych usług. Szczególnie dotyczy to spedycji lotniczej, tu firma odnotowała rekordowy 84 proc. wzrost obrotów w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 roku.

„Agility nadal osiąga znakomite wyniki. Dwucyfrowy wzrost EBITDA potwierdza utrzymanie tempa rozwoju z ostatnich trzech lat. GIL utrzymuje zyskowność dzięki wynikom osiąganym w spedycji morskiej i lotniczej oraz stałemu podnoszeniu wydajności. Spółki grupy Infrastructure też zanotowały wzrost i osiągają wyniki zgodne z przyjętymi założeniami” mówi Tarek Sultan, CEO i wiceprzewodniczący rady nadzorczej Agility.

 

Agility Global Integrated Logistics (GIL)

W 1. kwartale przychody brutto GIL wzrosły o 15,7 proc. do ok. 920 mln USD (278,1 mln KWD). Przychody ze spedycji lotniczej zwiększyły się o 22,1 proc., na co wpłynął głównie wzrost wolumenu przesyłek (w tonażu o 4,8 proc.). W spedycji morskiej firma odnotowała wzrost przychodów o 14 proc. (wzrost TEU o 11,5 proc), w logistyce kontraktowej o 15,1 proc. a spedycji drogowej o 8,4 proc.

Przychody netto w Q1 wzrosły o 7,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2017 roku. W spedycji lotniczej, dzięki poprawie rentowności, przychody netto zwiększyły się o 18,7 proc., w spedycji morskiej o 7,1 proc. W przypadku logistyki kontraktowej przychody netto wzrosły o 5,8 proc. Z powodu presji cenowej w spedycji drogowej i logistyce projektowej marża netto zmniejszyła się do 23,3 proc. z 24,9 proc. w analogicznym okresie ub.r.  Pod względem geograficznym, najlepsze wyniki w spedycji lotniczej i morskiej Agility osiągnęło w regionie Azji i Pacyfiku, Europie oraz obu Amerykach. Logistyka kontraktowa najszybciej rozwijała się na Bliskim Wschodzie i Azji-Pacyfiku. Zysk operacyjny EBITDA wyniósł ponad 24 mln USD (7,4 mln KWD), przy wzroście marży z 2,4 proc. w Q1 2017 do 2,7 proc.

 

Tak dobre wyniki GIL wynikają z realizacji strategii „Focus and Capability”, ukierunkowanej na wdrażanie wybranych rozwiązań dla zdefiniowanych grup klientów, podnoszeniu efektywności sprzedaży oraz skutecznym rozwijaniu szlaków handlowych. GIL skupia się także na technologicznej transformacji procesów operacyjnych, w tym wdrażaniu systemów i rozwiązań, które umożliwiają lepsze wykorzystanie know-how oraz poprawiają skuteczność i produktywność operacji własnych i klientów. Agility rozwija też narzędzia, które usprawniają obsługę klientów online.

Tarek Sultan komentuje „W ostatnim czasie uruchomiliśmy Shipa Freight, usługę online skierowaną do segmentu o ogromnym potencjale – małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią większość na rynku. Shipa Freight pozwala sprawdzać stawki, dokonywać rezerwacji, płacić za transport oraz śledzić przesyłki morskie i lotnicze na całym świecie. Wszystko przez Internet i w ciągu kilku sekund”.

Grupa Infrastructure (RED, Tristar, NAS, UPAC, GCS)

W 1. kwartale przychody grupy Infrastructure wzrosły o 20,7 proc., a zysk operacyjny EBITDA zwiększył się o 24,6 proc. do ponad 112 mln USD (34,1 mln KWD). Agility Industrial Real Estate (RED) poprawił wydajność obiektów w Kuwejcie i zwiększył zakres usług magazynowych. Już wkrótce w Rijadzie otworzy pierwszy magazyn o powierzchni 80 tys. m², firma umacnia też pozycję w Afryce i poszukuje lokalizacji pod budowę kolejnych parków logistycznych. Tristar, dostawca usług logistycznych dla branży petrochemicznej, podpisał nowe umowy na realizację projektów „pod klucz”. Znaczący wzrost w Q1 odnotował National Aviation Services (NAS), głównie dzięki rozpoczęciu działalności w Ugandzie i poprawie wyników na Wybrzeżu Kości Słoniowej, w Afganistanie, Maroku i Tanzanii. Zajmujący się zarządzaniem nieruchomościami UPAC zwiększył wydajność operacji w Kuwejcie, jest też zaangażowany w budowę gigantycznego centrum handlowego Reem Mall w Abu Zabi. Wyniki poprawiła także spółka GCS, zarządzająca obsługą celną w portach w Kuwejcie.

 

Agility Logistics w Polsce

W 1. kwartale polski oddział Agility Logistics utrzymał wysokie tempo rozwoju, obroty firmy wzrosły o 27 proc, a przychód netto o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. We wszystkich obszarach działalności, czyli spedycji drogowej, lotniczej, morskiej i kolejowej, firma odnotowała znaczące, dwucyfrowe wzrosty. Najbardziej dynamicznie w tym kwartale rozwijały się usługi spedycji lotniczej, tu obroty zwiększyły się aż o 84 proc. w porównaniu z Q1 2017. Agility Logistics zwiększyło portfolio obsługiwanych klientów, zarówno sieciowych jak i lokalnych, rozpoczynając współpracę z nowymi firmami z branży energetycznej, automotive, przemysłowej i hi-tech.

 

„Ten rok rozpoczął się dla nas bardzo dobrze. W pierwszym kwartale przekroczyliśmy przyjęte założenia, w przypadku obrotów o 12 proc. W związku z tak intensywnym rozwojem zwiększyliśmy zatrudnienie. Nowi pracownicy wzmocnili już dział spedycji lotniczej w Warszawie i spedycji drogowej oraz księgowości we Wrocławiu. W kolejnych miesiącach zamierzamy utrzymać dynamiczne tempo rozwoju, będziemy przygotowywać nowe propozycje dla naszych klientów, stawiamy na jeszcze większe wykorzystanie nowoczesnych technologii. Wiemy, że podstawą sukcesu jest doświadczony i profesjonalny zespół specjalistów. Obecnie jesteśmy w trakcie kolejnych rekrutacji do działów spedycji lotniczej i drogowej oraz pricingu” podsumowuje Karolina Gasińska-Byczkowska, Branch Manager Agility Logistics.  

 

Podsumowanie

„Agility przyspiesza transformację, jej celem jest uczynienie z naszej firmy światowego lidera w wykorzystaniu technologii cyfrowych w logistyce” mówi Tarek Sultan. „Wprowadzamy nowe produkty cyfrowe, jesteśmy pionierami w dziedzinie wdrażania nowoczesnych modeli logistycznych i rozwiązań technologicznych. Przekształcamy wykorzystywane systemy w taki sposób, aby usprawnić przebieg operacji i zyskać przewagę konkurencyjną. Stale poszukujemy technologii, które pozwolą nam podnieść wydajność operacji logistycznych i obniżyć koszty dla naszych klientów”.

*dinar kuwejcki

***

Agility na świecie

Agility utrzymuje efektywne łańcuchy dostaw w najbardziej wymagających rejonach na całym świecie, oferując swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie i zindywidualizowane rozwiązania, zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Agility to jeden z czołowych światowych dostawców zintegrowanych rozwiązań logistycznych. Jest spółką giełdową o przychodach przekraczających 4,6 mld dolarów, zatrudniającą ponad 22 000 pracowników w 500 oddziałach w 100 krajach. Najważniejsza jednostka biznesowa firmy, Agility Global Integrated Logistics (GIL), oferuje zintegrowane rozwiązania logistyczne, które pozwalają spełniać zróżnicowane potrzeby i wymagania klientów. Obejmują one spedycję lotniczą, morską i drogową, usługi magazynowe, dystrybucję, a także obsługę specjalistycznych projektów logistycznych, targów oraz innych wydarzeń. Z kolei, działająca w ramach Agility, grupa Infrastructure zajmuje się zarządzaniem obiektami przemysłowymi, a także oferuje usługi wsparcia logistycznego, takie jak doradztwo i wsparcie celne, zarządzanie odpadami, obsługa lotniskowa, wsparcie dla rządów i ministerstw obrony, zarządzanie na odległość oraz systemy podtrzymywania życia.  


Agility w Polsce

 

Agility Logistics Sp. z o.o. działa w Polsce od 2008 r., posiada dwie placówki: w Warszawie i we Wrocławiu. Oddział warszawski specjalizuje się we frachcie lotniczym oraz morskim, a oddział we Wrocławiu – we frachcie drogowym oraz usługach logistycznych. Oferuje globalną strategię przewozu przesyłek drobnicowych (LCL) i atrakcyjne połączenia dla ładunków pełnokontenerowych (FCL). Lądowa sieć połączeń Agility umożliwia dostarczenie towaru na terenie Europy w ciągu od 72 do 96 godzin. Czas realizacji transportu na terenie Polski wynosi 24 godziny. Usługi Agility charakteryzuje indywidualna obsługa klienta. Firma oferuje rozwiązania logistyczne dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Portfolio klientów Agility obejmuje różne gałęzie przemysłu - automotive, high-tech aż po handel detaliczny.

 

Więcej informacji znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: www.agility.com. 



powrót »
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.