Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
piątek, 14 grudnia 2018, imieniny: Alfreda, Izydora, Zoriny
Serwisy:

 

Havas Sports & Entertainment: Lewandowski gwiazdą, zaraz za nim Boniek i Nawałka
dodano: 2018-06-05
powrót »

Robert Lewandowski jest oczywiście najbardziej rozpoznawalnym polskim piłkarzem, ale pozostałych naszych reprezentantów dystansują prezes PZPN Zbigniew Boniek oraz selekcjoner Adam Nawałka – wynika z autorskiego badania Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group). Na Wigilię najchętniej zaprosilibyśmy Kubę Błaszczykowskiego, on też, zdaniem respondentów, najlepiej sprawdziłby się w wojsku. W reklamach biżuterii widzielibyśmy Grzegorza Krychowiaka, a samochodów – Łukasza Piszczka lub Wojciecha Szczęsnego.


Najlepszą koleżankę umówilibyśmy z Kubą Błaszczykowskim lub Robertem Lewandowskim. Im też powierzylibyśmy do opieki dziecko. Wigilijną kolację najchętniej zjedlibyśmy w towarzystwie Kuby Błaszczykowskiego, ale o organizację wieczoru kawalerskiego wolelibyśmy poprosić Roberta Lewandowskiego lub Grzegorza Krychowiaka. Wodzem naczelnym naszej kadry jest selekcjoner Adam Nawałka i to on według badanych miałby największe szanse w teleturnieju Milionerzy. Wizerunek wojownika ma natomiast Kuba Błaszczykowski i to on zdaniem respondentów najlepiej poradziłby sobie w wojsku.

Popularność polskich reprezentantów i ich kompetencje boiskowe nie przekładają się jednak na zaufanie Polaków we wszystkich sferach. Dwie trzecie badanych nie zagłosowałoby na żadnego z naszych piłkarzy w wyborach prezydenckich. Aż 86 proc. badanych wątpi również w ich zmysł estetyczny i żadnemu nie powierzyłby zaprojektowania domu.

Zastanawiające jest, że na każde z pytań jedną z najpopularniejszych odpowiedzi było ‘żaden’. To pokazuje, że Polacy jednak nie znają zbyt dobrze reprezentantów, w większości nie kojarzą ich cech indywidualnych. Stąd mamy do czynienia z efektem gwiazdora i wymienianiem Roberta Lewandowskiego i Kuby Błaszczykowskiego przy każdym pytaniu. Choć widać też, że wśród piłkarzy wyrazistymi postaciami są Grzegorz Krychowiak czy Arkadiusz MIlik – komentuje Aleksandra Marciniak, Head of Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group).

Lewandowski i długo, długo nikt? Nieprawda!

Wśród osób związanych z kadrą Polski najbardziej popularny jest oczywiście Robert Lewandowski (rozpoznawalność na poziomie 90 proc.). Jednak następni na liście (w kategoriach: „najbardziej kojarzeni z twarzy” oraz „najbardziej kojarzeni z nazwiska”) są… prezes PZPN Zbigniew Boniek oraz selekcjoner Adam Nawałka. Dopiero za nimi uplasowali się kolejni piłkarze: Kuba Błaszczykowski i Wojciech Szczęsny. Co ciekawe, Zbigniew Boniek pod względem rozpoznawalności depcze Lewandowskiemu po piętach (odpowiednio: 90 i 86 proc. w kategorii „najbardziej kojarzeni z twarzy” oraz 89 i 83 proc. w kategorii „najbardziej kojarzeni z nazwiska”). Jeśli chodzi o piłkarzy, których znamy z twarzy, to za wspomnianą piątką plasuje się Kamil Glik. Ale wśród tych kojarzonych z nazwiska dystansuje go Michał Pazdan – Glik w tej klasyfikacji jest jeszcze za Krychowiakiem i Fabiańskim.

W przypadku Roberta Lewandowskiego popularność i sympatia idą w parze – badani wskazują go również jako tego, którego najbardziej lubią (44 proc.). Dalej są Błaszczykowski, Boniek i Nawałka, a pierwszą piątkę zamyka Łukasz Fabiański, wskazywany przez ¼ respondentów. Tego ostatniego nie było w czołówce najbardziej rozpoznawalnych piłkarzy, co oznacza, że ci, którzy go kojarzą, zwykle darzą go sympatią. Najmniejszą sympatię kibiców biorąc pod uwagę trzon naszej kadry budzą Sławomir Peszko i Wojciech Szczęsny (po 16%).

Przesyt aktywnością reklamową reprezentantów

Z reklam zdecydowanie najbardziej kojarzymy Roberta Lewandowskiego (85 proc. respondentów) – co nie jest zaskoczeniem biorąc pod uwagę liczbę kampanii, w których jest obecny. Co drugi badany zaś ze spotów pamięta Kubę Błaszczykowskiego. Natomiast nikogo z polskiej kadry Polacy nie wskazują jako tego, którego częściej chcieliby widzieć w reklamach – odpowiedź „żadnego” wskazało ponad 2/3 respondentów (68 proc.). Jedynie co piąty Polak chętnie jeszcze częściej by widział w reklamach Roberta Lewandowskiego, zaś 37 proc. przyznaje, że tej aktywności już teraz jest za dużo.

Lewandowski zdaniem badanych najbardziej pasuje do reklam odzieży i samochodów. Odzież według respondentów powinni reklamować także Grzegorz Krychowiak i Sławomir Peszko, zaś samochody – Wojciech Szczęsny i Łukasz Piszczek. Adam Nawałka, Kuba Błaszczykowski i Kamil Grosicki sprawdziliby się w reklamach kampanii społecznych. Arkadiusza Milika najchętniej widzielibyśmy w reklamach produktów i usług związanych z turystyką, Kamila Glika – produktów RTV AGD, zaś Łukasza Fabiańskiego – sieci komórkowych. Michał Pazdan powinien występować w reklamach napojów energetycznych, zaś Zbigniew Boniek – być twarzą napojów alkoholowych. Z biżuterią kojarzy nam się natomiast Grzegorz Krychowiak.

Badanie zostało przeprowadzone przez Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group) metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 600 osób w wieku 18+.

 

Havas Media Group – agencja specjalizująca się w tworzeniu strategii komunikacji marek w oparciu o filozofię Meaningful Brands. W jej skład wchodzą niezależne domy mediowe Havas Media, Fullsix Media i Arena Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki: Affiperf (programmatic trading desk), Ecselis (agencja multichannel performance realizująca cele biznesowe marek), DBI (data driven marketing), Mobext (strategiczne rozwiązania w kanałach mobile), LuxHub (strategie komunikacji marek luksusowych i premium), Socialyse (butik kreatywny wykorzystujący siłę mediów społecznościowych), 18 Havas Warsaw (dedykowane rozwiązania łączące trendy w mediach i technologii) oraz Havas Story Plantation (kompleksowe strategie kontentowe). W ramach grupy działa także Havas Sports & Entertainment – jednostka wyspecjalizowana w budowaniu zaangażowania marek w obszarze sportu i rozrywki oraz dział badań Intelligence Team. Od 2013 roku polskim oddziałem Havas Media Group zarządza Małgorzata Węgierek.



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.