Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
sobota, 23 lutego 2019, imieniny: Damiana, Romana, Romany
Serwisy:

 

REKLAMA
reklama
Czy można zwiększyć sprzedaż online w niedziele niehandlowe aż 10-krotnie?
dodano: 2018-06-07
powrót »

Polacy kupują mniej w Internecie w niedziele niehandlowe – wynika z analizy spółki Lizard Media wdrażającej rozwiązania e-commerce dla dużych sieci sklepów w Polsce. Wyjątek stanowią sklepy aktywnie promujące sprzedaż w te dni.

 

Eksperci e-commerce z Lizard Media przeanalizowali zmiany w sprzedaży znaczących sklepów online z różnych branż. Mimo że ustawa ograniczająca handel w wybrane niedziele nie dotyczy sprzedaży w sklepach online, konsumenci zdają się przyjmować zakaz znacznie szerzej i modyfikują swoje nawyki zakupowe zgodnie z oczekiwaniami ustawodawcy. Stoi to w kontrze do powszechnych oczekiwań ekspertów rynku e-commerce, wyrażanych jeszcze przed wejściem w życie ustawy. Sklepy online liczyły, że ruch zakupowy ze sklepów stacjonarnych w znacznej mierze przeniesie się do Internetu i sprzedaż online szczególnie w te dni objęte zakazem będzie bardzo wysoka. Niektórzy twierdzą jednak, że spadki sprzedaży w niedziele niehandlowe spowodowane były świetną pogodą, która zachęcała do spędzania czasu na świeżym powietrzu.

 

– Wyniki w trzech z czterech analizowanych branż wykazują znaczące spadki sprzedaży w niedziele niehandlowe – mówi Paweł Biliński, współwłaściciel spółki Lizard Media oraz ekspert rynku e-commerce.

– Na razie widzimy wyraźny trend, ale nie znamy jeszcze przyczyn spadków. Piękna pogoda, która dopisała akurat w te niehandlowe niedziele, może być odpowiedzialna za część tych wyników. Będziemy obserwowali, czy tendencje spadkowe utrzymają się w dłuższej perspektywie – dodaje Paweł Biliński.

 

W trzech z czterech branż zaobserwowano wyraźne spadki sprzedaży, które oscylowały wokół 20, 40 i 80 proc. Wartość koszyka zakupowego nie uległa natomiast znaczącym zmianom.

 

Wyjątek stanowił sklep online popularnej sieci home&you, która wraz z wprowadzeniem ograniczenia handlu dla sklepów stacjonarnych wdrożyła intensywne działania prosprzedażowe online. Efektem jest aż 10-krotnie większa sprzedaż w niedziele niehandlowe.

 

– Marka home&you często wykorzystuje weekendy do prowadzenia akcji marketingowych, a nasze klientki są do nich przyzwyczajone i czekają na informacje o promocji. W związku z wprowadzeniem niedziel z ograniczeniami w handlu naturalnym ruchem było skierowanie klientów do sklepu online i wykorzystanie jego potencjału – mówi Jarek Ruciński, dyrektor e-commerce w spółce BBK.

 

– Przyjęta przez nas strategia sprawdza się doskonale. W niedziele niehandlowe nie tylko notujemy znaczne wzrosty liczby odwiedzin sklepu online, ale również bijemy dobowe rekordy zamówień, które do tej pory zdarzały się głównie w okresie bożonarodzeniowym. Wiemy już, że obsługa niedzielnych pików sprzedażowych wymusza na nas szybkie zmiany w infrastrukturze, logistyce i obsłudze klienta, aby zminimalizować czas dostawy przy zachowaniu wysokiego standardu bezpieczeństwa przesyłek i jakości obsługi – dodaje przedstawiciel home&you.

 

Dlaczego tak się dzieje? 

Coraz częściej wśród ekspertów e-commerce słychać głosy, że tradycyjny podział na klientów sklepów stacjonarnych i online powoli traci sens, ponieważ najczęściej są to te same osoby. Powszechne wdrażanie rozwiązań omnichannel, czyli traktowania w sposób spójny marki we wszystkich kanałach sprzedaży, obsługi i komunikacji z klientami, pokazuje, że ci sami klienci wykorzystują różne kanały do różnych celów. Wynika to z ich wygody lub przyzwyczajeń. Idąc tym torem rozumowania, zauważamy, że te same osoby, które przestają kupować stacjonarnie w niedziele niehandlowe, mogą obniżać swoją aktywność zakupową w pozostałych kanałach. Wyjątkiem są sklepy, które aktywnie szukają nowych lub aktywizują stałych klientów w te dni.

 

– Będziemy nadal obserwować rozwój trendów w tym zakresie i za kilka miesięcy powinniśmy wiedzieć, czy tendencja się pogłębia, czy wyrównuje dodaje Paweł Biliński.



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.