Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
piątek, 20 lipca 2018, imieniny: Fryderyka, Małgorzaty, Seweryny
Serwisy:

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
Rusza ogólnopolski projekt ,,Design to dobre dla MSP
dodano: 2018-06-19
powrót »

Rusza ogólnopolski projekt ,,Design to dobre dla MSP – czyli podnoszenie konkurencyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży meblarskiej poprzez animowanie współpracy z projektantami, usługi doradcze, zaprojektowanie oraz aktywną promocję rozwiązań wzorniczych", którego celem jest wzmocnienie atrakcyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży meblarskiej poprzez inicjowanie współpracy z doświadczonymi projektantami, usługi doradcze, zaprojektowanie oraz aktywną promocję rozwiązań wzorniczych, w ramach pilotażu wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Regionalnego „Grant na design”.

Za realizację projektu w ramach konkursu odpowiada Stowarzyszenie Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur. Jest to jedna z czterech organizacji w kraju, którym powierzono koordynację działań.

 

Celem projektu jest rozwój polskich firm meblarskich z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które jeszcze nie współpracowały z profesjonalnymi projektantami, a tym samym zwiększenie ich konkurencyjności na rynkach międzynarodowych poprzez promocję dobrego wzornictwa. W przedsięwzięciu może wziąć udział maksymalnie 10 firm z branży meblarskiej.

 

 

Firmy z branży meblarskiej biorące udział w projekcie dostaną:

 

Zaproszenie na spotkanie spotkania rekrutacyjno-networkingowego, podczas którego
 

-        zapoznają się z pracą projektantów oraz współczesną myślą projektową.

-        wezmą udziału w konferencji Design Językiem Biznesu i poznają korzyści płynące ze stosowania designu w przedsiębiorstwach.

-        zapoznają się z przykładami innowacji wzorniczych prezentowanych w ramach festiwalu.

 

Zaproszenie na spotkanie spotkania rekrutacyjno-networkingowego, podczas którego wysłuchają prezentacji dotyczących:
 

-        roli i pracy projektanta podczas procesu projektowego i wdrożenia

-        przykładów dobrych praktyk współpracy pomiędzy firmą a projektantem

-        trendów i zmian, które będą miały wpływ na rozwój branży meblarskiej

-        informacje nt przebiegu planowanego procesu projektowego.

 

Opracowanie nowego projektu wzorniczego, w tym

-        analizę potencjału wzorniczego przedsiębiorstwa, ocenę aktualnego stanu wykorzystania wzornictwa przez przedsiębiorcę oraz ocenę sytuacji rynkowej przedsiębiorcy

-        warsztat wprowadzający, który przedstawi model biznesowy przedsiębiorcy i wyznaczy kierunek ulepszenia modelu.

-        warsztat podsumowujący, którego celem będzie wytyczenie potencjalnych kierunków rozwoju.

-        brief projektowy, czyli podstawa do dalszej pracy z projektantem oraz do poszukiwań innowacji nietechnologicznej.

 

Nowy projekt wzorniczy w ramach współpracy z projektantem

 

 

-        wspólne wypracowanie potencjalnych pomysłów i rozwiązań do opracowania nowego projektu wzorniczego.

-        wybór koncepcji nowego projektu przez producenta

-        opracowanie dokumentacji projektowej

-        wizualizacja finalnej koncepcji

-        opracowanie i weryfikacja prototypu

 

 

Wsparcie komunikacyjne i marketingowe

 

-        opracowanie strategii komunikacji powstałej kolekcji mebli/ mebla

-        identyfikacja wizualna marki

-        działania marketingowe związane z nowymi produktami, np. wprowadzenie na rynek, platformy sprzedaży, internacjonalizacja itp.

-        kanały i narzędzia dotarcia do klientów

-        warsztat lub wykład z ekspertem z pozycjonowania marki, innowacji w obszarze relacji i komunikacji z klientem w oparciu o potrzeby użytkowników, z pracy z trendami, tworzenia modelu biznesowego i brandingu.

-        opracowanie identyfikacji wizualnej nowej marki produktów (branding nowej marki, zmiany w dotychczasowej identyfikacji firmy, zmiany na stronie www) oraz materiałów wspierających sprzedaż np.: katalogu nowych produktów.

 

Zapewnienie udziału przedsiębiorców w targach branżowych

 

-        Udział w targach Maison et Objet, Paris, IX.2019, jednym z największych targów branżowych w dziedzinie wystroju wnętrz, o charakterze międzynarodowym, na którym planowanych jest 100.000 odwiedzających. Co daje uczestnikom projektu możliwość dotarcia do klienta biznesowego i indywidualnego.

-        udział w targach Wnętrz Warsaw Home Expo Warszawa - Nadarzyn, X.2019  połączony ze spotkaniem networkingowym.
Wnętrz Warsaw Home Expo Warszawa to obecnie największe targi wnętrzarskie w Polsce, o charakterze międzynarodowym, które dają możliwość dotarcia do klienta biznesowego i indywidualnego.

 

Opracowanie oraz realizację przestrzeni wystawienniczej , w tym

-        rezerwację przestrzeni wystawienniczej, opracowanie wstępnej koncepcji i projektu wystaw, opracowanie projektu materiałów promocyjnych, rezerwacja hoteli, przelotów, naliczenia diet uczestników, ustalenia z firmą wykonawczą.

-        produkcja wystawy oraz materiałów promocyjnych.

-        organizacja wyjazdu

-        wsparcie marketingowe  

 

 

 

By zachęcić przedsiębiorstwa do  innowacyjnego rozwoju poprzez design, zaplanowano trzy spotkania rekrutacyjne, podczas których projektanci, eksperci od zarządzania designem w firmie oraz specjaliści ds. projektowania marki wypowiedzą się na temat budowania przewagi konkurencyjnej poprzez wzornictwo.

 

Goście zaproszeni do projektu:

 

Dr Krystyna Łuczak-Surówka, wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Właścicielka firmy DESIGN BY PL, współtwórca i współwłaściciel marki VZÓR. Publikuje między innymi w „MONITOR Magazine”, „Wysokie Obcasy Extra”, „Design Alive”, „ELLE Decoration”, „Dobre Wnętrze”. Autorka licznych wystaw, kuratorka i jurorka w konkursach w zakresie designu - między innymi Siemens Future Living Award oraz Design Alive Awards. Współpracowała z galeriami sztuki w Krakowie  Warszawie.

 

Anna Łoskiewicz-Zakrzewska, urodzona w 1980 roku designerka, której idee widział każdy Polak. Jest projektantką mebli, wnętrz oraz scenografką. Jako Art Director pracowała dla najlepszych agencji reklamowych, wprowadziła na polski rynek markę „Play” oraz stworzyła reklamę „Kinder Bueno” z piosenką Amandy Lear. W 2016 roku była członkiem jury konkursu Lions w Cannes, a w latach 2016-2017  mentorem w konkursie „See and Say”. Nagrodzona między innymi Złotem Klubu Twórców Reklamy, Srebrnym Effie, Złotych Orłem, pierwszą nagrodą w konkursie make me! na Łódź Design Festival, Kreatorem Roku magazynu Design Alive.  Uczestniczka wystaw w Wiedniu, Berlinie, Indonezji oraz Helsinkach.

6 lat temu razem z Zofią Strumiłło-Sukiennik stworzyła studio projektowe Beza Projekt, w którym powstają instalacje artystyczne, ilustracje, wnętrza oraz meble, a które w 2018 roku znalazło się w zestawieniu 40@Forty magazynu "Interior Design”.  Sesje zdjęciowe i prace stworzone przez studio były publikowane na łamach  „Milk Decoration”, „Label Magazine”, na portalach internetowych  ,,Dezeen’’ i „Wallpaper*”. Beza Projekt wykonało projekt wnętrza agencji reklamowej Brasil oraz Handmade, a także  stworzyło projekt systemu łączników, kątowników Plastry włączony do kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie.

 

 

 

 

Zofia Strumiłło-Sukiennik, od 2005 roku absolwentka warszawskiej ASP, projektantka mebli, przedmiotów codziennego użytku i instalacji artystycznych, która doskonale łączy funkcję i formę, dlatego współpracuje z kluczowymi agencjami reklamowymi w Polsce, ale także z instytucjami państwowymi i kulturalnymi, jak Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Muzeum Narodowe w Warszawie czy Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.

W roku 2003 wygrała konkurs IKEA oraz odbyła praktyki w IKEA of Sweden, którego rezultatem były dwa wdrożone projekty. Od 2011 roku wraz z Anną Łoskiewicz-Zakrzewską prowadzi studio Beza Projekt. W roku 2017 system kątowników Plastry znalazły się w stałej kolekcji Wzornictwa Przemysłowego w Muzeum Narodowym w Warszawie.

Nagrodzona między innymi Cannes Lions za projekt upominku Mleko i Miód, pierwsza nagroda w konkursie make me! na Łódź Design Festival za projekt Plastry, pierwszą nagrodą w konkursie zorganizowanym przez AMORIM i Domaine the Boisbuchet za projekt Ulu z korka, nagrodą Kreator Roku magazynu Design Alive, nagrodą must have! na Łódź Design Festival za projekt Balia – My Bath, a także nagrodą Office Superstar – główną nagrodą w kategorii przestrzeni biurowych małych biur firmowych za projekt wnętrza agencji reklamowej Hand Made.

Gość wystaw w Warszawie, Wiedniu, Berlinie, Indonezji i Helsinkach.

 

Spotkanie:

 

 

Białystok:

Termin: 20 czerwca 2018 r.

Miejsce: Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, sala Transferowania

Czas: 14:00 - 16:00

Zgłoszenia: przyjmowane do 19.06.2018 r. na adres: designtodobre@wpwim.pl, telefon kontaktowy: + 48 735 389 215.

Partnerzy spotkania: Stowarzyszenie Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur, Enterprise Europe Network działający przy Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, Białostocki Park Naukowo-Technologiczny,



powrót »
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
MEBLARSTWO - Aktualności
BUDOWNICTWO - Aktualności

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.