Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
środa, 12 grudnia 2018, imieniny: Ady, Aleksandra, Dagmary
Serwisy:

 

O rozwoju małych i średnich firm na rynkach globalnych – Agility publikuje wyniki badania „Ship for Success”
dodano: 2018-07-18
powrót »

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz chętniej ukierunkowują się na rozwój swojego biznesu na rynkach międzynarodowych. W pokonywaniu przeszkód i konkurowaniu z dużymi graczami mogą im pomóc nowoczesne technologie. Takie wnioski wynikają z najnowszego globalnego badania „Ship for Success”, przeprowadzonego wśród menedżerów z sektora MŚP przez Shipa Freight, należącego do Agility, światowego dostawcy zintegrowanych usług logistycznych.

 

Sektor MŚP stanowi 95 proc. wszystkich firm działających na światowych rynkach, tworzy ponad 50 proc. światowego PKB i zatrudnia ponad dwie trzecie wszystkich pracowników w większości krajów świata (za World SME Forum). Jednak mniejsze przedsiębiorstwa nadal są niedoceniane i źle rozumiane zarówno przez rządy, jak i wielki biznes. Mają problemy z dostępem do sieci dystrybucyjnych, bieżących informacji na temat zmieniających się przepisów, finansowania działalności czy potrzebnych rozwiązań transportowych. Badanie „Ship for Success” pokazało, że 94 proc. MŚP miało trudności podczas organizowania międzynarodowych dostaw towarów, a 87 proc. uważa, że rządy ich krajów powinny okazywać im większe wsparcie w tym zakresie.

MŚP w handlu międzynarodowym – bariery i wyzwania

Jak pokazuje badanie „Ship for Success” małe i średnie firmy zdają sobie sprawę z tego, że handel międzynarodowy jest dla nich najlepszą ścieżką rozwoju. Spośród tych, którzy już dziś eksportują swoje produkty, aż 71 proc. bardziej koncentruje się na ich sprzedaży za granicą niż w kraju. Choć trzy czwarte firm eksportuje lub importuje towary dłużej niż cztery lata, niemal połowa (47 proc.) z nich przyznała, że brakuje im wiedzy na temat organizacji transportów międzynarodowych. Dla MŚP handel międzynarodowy wiąże się z wieloma wyzwaniami. 40 proc. respondentów uważa, że dokumentacja przewozowa jest skomplikowana i trudna do zrozumienia, dla 42 proc. koszty są zbyt wysokie lub brakuje im informacji na ten temat, znacząca część ma za sobą sytuacje, w których ich towar został zatrzymany przez służby celne (39 proc.) lub zaginął podczas transportu (27 proc.). Firmy z rynków wschodzących mają większe obawy dotyczące zagrożeń ekonomicznych, politycznych i prawnych niż te z rynków rozwiniętych. 67 proc. respondentów z rynków wschodzących uważa regulacje eksportowe za poważne wyzwanie, w porównaniu z 44 proc. z dojrzałych rynków europejskich[1]. Już na początku działalności 79 proc. firm eksportujących do Europy napotkało na poważne utrudnienia. Natomiast wszyscy mali i średni eksporterzy, aby wykorzystać potencjał, potrzebują większego wsparcia w zrozumieniu skomplikowanych przepisów międzynarodowych i lepszego dostępu do informacji o zmianach w regulacjach. Zdają sobie sprawę z tego, że zachowanie zgodności z przepisami jest ważne, ale jednocześnie trudne, a błędy kosztowne. 54 proc. badanych uważa, że kwestia przestrzegania przepisów to ważny problem, jednocześnie 46 proc. wskazuje na trudności ze standardami, a 40 proc. przyznaje, że przyczyną problemów może być złe zrozumienie wymagań dotyczących dokumentacji niezbędnej w przypadku złożonych procesów transportowych.

 

Mimo tych trudności, eksporterzy uważają, że ich przyszłość na arenie międzynarodowej jest obiecująca. Spośród 400 badanych firm, 89 proc. spodziewa się wzrostu przychodów z eksportu w ciągu następnych trzech lat, choć 37 proc. przyznaje, że niechętnie podejmuje ryzyko. Aż 87 proc. małych i średnich eksporterów ma jasno określoną strategię wyboru rynków zagranicznych, na których chcą prowadzić biznes. Co ważne, optymizm jest szczególnie widoczny wśród MŚP z rynków wschodzących, gdzie niemal wszystkie (97 proc.) przewidują wzrost.

 

Nowe technologie zwiększą szanse MŚP

74 proc. respondentów uważa, że obecnie warunki działania mniejszych firm są dużo łatwiejsze niż wcześniej. To dobra wiadomość, zwłaszcza, że 75 proc. respondentów uważa, iż małe i średnie firmy działające na rynkach międzynarodowych są bardziej odporne i elastyczne. Mimo licznych wyzwań, badani dobrze oceniają swój potencjał eksportowy. Jednym z czynników wzmacniających to pozytywne nastawienie jest szybki rozwój i dostęp do nowych technologii. Platformy cyfrowe dają z jednej strony małym i średnim przedsiębiorcom możliwość wykorzystania „wirtualnego efektu skali,” którego nie mieliby szans osiągnąć samodzielnie, z drugiej zapewniają dostęp do globalnych łańcuchów dostaw, zdominowanych przez dużych graczy. MŚP, bardziej dynamiczne i sprawniejsze, zaczynają coraz śmielej wykorzystywać te możliwości. 89 proc. badanych uważa, że rozwój technologii prowadzi do transformacji branży logistycznej i mniej więcej tyle samo (86 proc.) jest zdania, iż technologia wyrównuje ich szanse i umożliwia globalne działania. 79 proc. badanych firm korzysta z platform oferujących dostęp do stawek i możliwość rezerwacji transportu. Platformy te są najpopularniejsze w Chinach, gdzie często lub sporadycznie korzysta z nich 90 proc. małych i średnich eksporterów.

 

„Wnioski z badania „Ship for Success” można odnieść także do Polski. Wśród naszych klientów są firmy z sektora MŚP, które zdobywają kolejne rynki zagraniczne. Zauważamy też, że coraz chętniej korzystają z rozwiązań technologicznych, które ułatwiają im samodzielne zarządzanie procesami transportowymi, i co ważne, są przygotowane pod kątem ich potrzeb. Takim przykładem może być platforma spedycyjna Shipa Freight, z której korzysta coraz więcej klientów z Polski” podsumowuje Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce.

Badanie „Ship for Success” przeprowadzono wśród menedżerów z 800 firm – importerów i eksporterów z Wielkiej Brytanii, USA, Niemiec, Włoch, Indii, Indonezji, Chin oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich, reprezentujących branże odzieżową, handlu detalicznego, FMCG, motoryzacyjną, przemysłową oraz nowe technologie. W badaniu przeanalizowane zostały różne modele wymiany handlowej i bariery, z którymi stykają się małe i średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające od 10 do 250 pracowników.

 

***

Shipa Freight

Shipa Freight to nowa internetowa platforma wspierana przez Agility, która umożliwia użytkownikom uzyskiwanie stawek transportowych, rezerwację, dokonywanie płatności oraz śledzenie przesyłek morskich i lotniczych na całym świecie. Wykorzystując międzynarodową sieć ekspertów w dziedzinie logistyki oraz najnowocześniejsze technologie zapewnia bezpieczne i terminowe dostawy ładunków. Dodatkowe informacje można uzyskać na www.shipafreight.com; Twitter: twitter.com/ShipaFreight; LinkedIn: linkedin.com/company/shipafreight/


Agility na świecie

Agility utrzymuje efektywne łańcuchy dostaw w najbardziej wymagających rejonach na całym świecie, oferując swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie i zindywidualizowane rozwiązania, zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Agility to jeden z czołowych światowych dostawców zintegrowanych rozwiązań logistycznych. Jest spółką giełdową o przychodach przekraczających 4,6 mld dolarów, zatrudniającą ponad 22 000 pracowników w 500 oddziałach w 100 krajach. Najważniejsza jednostka biznesowa firmy, Agility Global Integrated Logistics (GIL), oferuje zintegrowane rozwiązania logistyczne, które pozwalają spełniać zróżnicowane potrzeby i wymagania klientów. Obejmują one spedycję lotniczą, morską i drogową, usługi magazynowe, dystrybucję, a także obsługę specjalistycznych projektów logistycznych, targów oraz innych wydarzeń. Z kolei, działająca w ramach Agility, grupa Infrastructure zajmuje się zarządzaniem obiektami przemysłowymi, a także oferuje usługi wsparcia logistycznego, takie jak doradztwo i wsparcie celne, zarządzanie odpadami, obsługa lotniskowa, wsparcie dla rządów i ministerstw obrony, zarządzanie na odległość oraz systemy podtrzymywania życia.

 

Agility w Polsce

 

Agility Logistics Sp. z o.o. działa w Polsce od 2008 r., posiada dwie placówki: w Warszawie i we Wrocławiu. Oddział warszawski specjalizuje się we frachcie lotniczym oraz morskim, a oddział we Wrocławiu – we frachcie drogowym oraz usługach logistycznych. Oferuje globalną strategię przewozu przesyłek drobnicowych (LCL) i atrakcyjne połączenia dla ładunków pełnokontenerowych (FCL). Lądowa sieć połączeń Agility umożliwia dostarczenie towaru na terenie Europy w ciągu od 72 do 96 godzin. Czas realizacji transportu na terenie Polski wynosi 24 godziny. Usługi Agility charakteryzuje indywidualna obsługa klienta. Firma oferuje rozwiązania logistyczne dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Portfolio klientów Agility obejmuje różne gałęzie przemysłu - automotive, high-tech aż po handel detaliczny.

 

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej: www.agility.com, Twitter: twitter.com/agility, LinkedIn: linkedin.com/company/Agility, YouTube: youtube.com/user/agilitycorp

 

Film You Tube
Do obejrzenia wymagany jest Flash Player w wersji 8+,
oraz włączona obsługa Java Scriptu.

 



[1] „Rynki wschodzące” dotyczy w tym przypadku łącznych wyników dla Indii, Chin i Indonezji i nie obejmuje ZEA. Z kolei określenie „dojrzałe rynki europejskie” dotyczy łącznych wyników dla Wielkiej Brytanii, Niemiec i Włoch.



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.