Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
piątek, 19 kwietnia 2019, imieniny: Alfa, Leonii, Tytusa
Serwisy:

 

REKLAMA
reklama
Zmień się lub… rozbuduj, by utrzymać klienta. Jaka przyszłość czeka centra handlowe w Polsce?
dodano: 2018-08-13
powrót »

Rozbudowa już istniejących, dużych obiektów handlowych ma być głównym czynnikiem rozwoju rynku centrów handlowych w Europie w ciągu najbliższych dwóch lat. By zwiększyć odwiedzalność właściciele galerii handlowych coraz częściej decydować się będą na poszerzenie oferty rozrywkowo-gastronomicznej i odpowiedni dobór najemców. Między innymi takie wnioski zawiera raport międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield European Shopping Centre Developmen. Czy centra handlowe coraz śmielej wykorzystywać będą eventy, nowe technologie i dane o naszych zwyczajach zakupowych?


Według szacunków firmy doradczej Cushman & Wakefield w ciągu najbliższych dwóch lat pojawi się na rynku 546 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej. To trzeci wynik w skali Europy Środkowo–Wschodniej – wyżej są tylko dynamicznie rozwijająca się Turcja i Rosja. Nowe duże centra handlowe powstały m.in. w Warszawie (Galeria Północna - 64 tys. m kw.), Wrocławiu (Wroclavia - 64 tys. m kw.) czy Gdańsku (Forum Gdańsk - 62 tys. m kw.), a wkrótce dołączy do nich Kraków (Serenada - 42 tys. m kw.). Jednak głównym czynnikiem rozwoju rynku ma być rozbudowa już istniejących obiektów – w ten sposób powstanie prawie ¼ nowej powierzchni handlowej.

Budować nowe czy rozbudowywać stare? - oto jest pytanie

Powiększenie istniejącego centrum handlowego to dla inwestorów mniejsze ryzyko. Lepiej postawić na rozwój istniejącego centrum, które dysponuje już bazą klientów i dostosować ofertę do zmieniających się zwyczajów zakupowych Polaków. Struktura naszych wydatków konsumenckich coraz bardziej upodabnia się do tej typowej dla bardziej zamożnych społeczeństw - więcej wydajemy na odzież i akcesoria, dbanie o zdrowie i urodę czy uczestnictwo w kulturze i rekreację. To otwiera zupełnie nowe możliwości dla inwestorów i zarządców. Staliśmy się bywalcami i entuzjastami galerii handlowych – spędzamy tam wolny czas, spotykamy się ze znajomymi, uczestniczymy w rozmaitych eventach… i oczywiście nadal robimy zakupy.

Stąd popularność trendu na rozbudowę galerii handlowych. Istniejące obiekty dysponują już odpowiednią infrastrukturą, a czas uzyskania stosownych pozwoleń jest znacznie krótszy niż w wypadku zupełnie nowych budynków. Ponadto odpowiednio zarządzane, powiększone centra handlowe są w stanie przyciągnąć więcej klientów, równocześnie dysponując powierzchnią, która pozwala na rozszerzenie oferty usługowej, gastronomicznej i rozrywkowej – a tego właśnie oczekują klienci. Bo choć często odwiedzamy galerie handlowe z jasno sprecyzowanym planem zakupowym, równie często jak promocje i rabaty kuszą nas punkty rozrywkowe, okazja do spotkania ze znajomymi czy odbywające się eventy.

 

Czas na nowe formaty

Wraz ze zmianą zwyczajów zakupowych Polaków rynek wkroczył w nową fazę dojrzałości, co sprzyja realizacji ożywczych koncepcji handlowych, projektów i formatów. Przeobrażeniu uległ również sam model funkcjonowania centrów handlowych – coraz częściej harmonijnie wkomponowane w przestrzeń miejską płynnie łączą się ze sferą użyteczności publicznej, wypełniając ją kolejnymi restauracjami i kawiarniami, wzbogacając o elementy małej architektury, a nawet dzieła sztuki.

Jak twierdzą specjaliści z Cushman & Wakefield powoli nasycający się rynek centrów handlowych spowoduje większą dbałość o potrzeby klienta i rozwój oferty pozazakupowej. Aby zwiększyć odwiedzalność i wydłużyć czas spędzany przez klientów w galerii handlowej (a tym samym zachęcić ich do większych wydatków) deweloperzy coraz częściej stawiać będą na nowe formaty, zarówno z licznymi punktami gastronomicznymi, jak i bogatą ofertą rozrywkową i rekreacyjną. W przyszłości wielu najemców będzie wykorzystywać i aranżować powierzchnię w inny sposób. Klientów będzie zachęcać obecność marek w lokalizacjach, które oferują możliwość spotykania się, zrobienia zakupów, pracy, wypoczynku i rekreacji.

 

Jak zwiększyć przewagę konkurencyjną?

Spójna i przemyślana strategia komunikacyjno-marketingowa, uwzględniająca większe zaangażowanie sklepów, marek i najemców, może zbudować rozpoznawalność, renomę i tożsamość centrum handlowego. Niezależnie od subiektywnej oceny atrakcyjności sklepów i marek obecnych w danym obiekcie, przewagę konkurencyjną można zbudować również w inny sposób.

- Dla wielu klientów istotne jest wygodne, codzienne korzystanie z galerii handlowych: duży i łatwo skomunikowany parking, dobre oznakowanie umożliwiające szybkie zorientowanie się w obiekcie i wygodna komunikacja między poziomami. Nasze schody ruchome i dźwigi sprawnie i szybko transportują klientów, zapewniając swobodny przepływ osób nawet w godzinach handlowego szczytu oraz w weekendy. Są przy tym niezwykle oszczędne - wykorzystują układy napędowe o podwyższonej sprawności,  dostosowujące się do zmiennego natężenia ruchu. Każde urządzenie wyposażone jest w rozbudowany pakiet bezpieczeństwa. Co równie ważne, design naszych produktów można z powodzeniem dostosować do stylu i wystroju obiektu – rekomenduje Bogumił Borkowski, Escalator Product Manager w firmie Schindler Polska.

Istotna jest także poprawa obsługi klienta i wielokanałowość informacji: ulotki z planem centrum, punkt informacyjny, kompetentni i pomocni ekspedienci czy interesujący fanpage. Wzrastający odsetek posiadaczy smartfonów to dla działu marketingu centrów handlowych szansa na spersonalizowany kontakt z klientem. Uniwersalna oferta skierowana do wszystkich i dostępna dla każdego nie jest już interesująca. Rozwiązania typu „marketing automation” to klucz do lepszego zrozumienia nabywcy i szansa na nawiązanie dialogu, który w przyszłości zaowocuje przesłaniem oferty we właściwym momencie. Media społecznościowe, aplikacje mobilne i wykorzystanie nowinek technologicznych mogą dostarczyć osobom zarządzającym obiektami handlowymi nieocenione dane o naszych potrzebach, nawykach i zwyczajach zakupowych, które odpowiednio wykorzystane zwiększą odwiedzalność i obroty.

 

Awatar wyświetlany na drzwiach windy, zapraszający nas po imieniu do wypróbowania nowych perfum naszej ulubionej marki i wysyłający na nasz smartfon wiadomość z planem dotarcia do właściwej perfumerii wcale nie jest odległą przyszłością.


Adres w wyszukiwarce firm >>



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

REKLAMA
reklama
© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.