Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
środa, 20 lutego 2019, imieniny: Anety, Eustachego, Leona
Serwisy:

 

REKLAMA
reklama
Transport nietypowych ładunków wymaga wszechstronnej wiedzy
dodano: 2018-08-29
powrót »

Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze przemysłu, zakończył niedawno ciekawy projekt - dostawę górniczych kombajnów chodnikowych z Polski do Meksyku. Ten ciężki ładunek wymagał specjalnej uwagi na każdym etapie podróży. Do jego przewozu wykorzystano dwie gałęzie transportowe – drogową i morską, a spedytorzy musieli wykazać się umiejętnościami czytania skomplikowanej dokumentacji technicznej.

 

Ta szyta na miarę usługa organizacji dostawy skomplikowanych i ciężkich maszyn górniczych wymagała precyzji w przygotowaniu każdego szczegółu. Urządzenia zostały wyprodukowane na zlecenie operatora kopalni na specjalne zamówienie według indywidualnych potrzeb. Transport tych maszyn wymagał specjalnej uwagi i postępowania ściśle według wytycznych producenta. Przed załadunkiem kombajny rozmontowano i podzielono na podzespoły. Do przewiezienia ładunku wykorzystano kontenery 40’GP i 20’GP. Istotne było odpowiednie mocowanie i zabezpieczenie poszczególnych części w kontenerach, aby w trakcie transportu i przeładunków nie przesuwały się i nie uległy uszkodzeniu. Same tylko elementy i akcesoria do montażu tej maszyny ważyły 40 ton.

Najpierw ładunek został dostarczony transportem kołowym do portu morskiego w Gdyni, gdzie po rozlokowaniu w kontenerach, wysłano go statkiem dowozowym do Hamburga, a stamtąd serwisem oceanicznych na drugą stronę Atlantyku. Chcąc dotrzymać terminów dostawy, należało wziąć pod uwagę rozkłady zawinięć statków oceanicznych i dobrze znać specyfikę serwisu morskiego, aby nie utknąć w którymś z portów tranzytowych. Warto wspomnieć, że do formowania i przeładunków kontenerów, z tak podatnym na uszkodzenia towarem, potrzebny był specjalistyczny sprzęt dźwigowy. Odpowiedni dobór urządzeń wymagał wcześniej wnikliwego zapoznania się z projektem technicznym kombajnów.

- Ładunek o tak nietypowych wymiarach i kształcie wymagał skrupulatnego zaplanowania transportu. Umieszczenie maszyn w kontenerach oraz dobór odpowiednich mocowań wymagały dodatkowych konsultacji, aby sposób i ich rodzaj nie uszkodziły elementów kombajnów, a jednocześnie skutecznie zapobiegały przemieszczaniu elementów maszyn w trakcie przewozu – wyjaśnia Jarosław Jankowski, kierownik ds. rozwoju Fracht FWO Polska. – Musieliśmy zgrać w jednym czasie dostawę kombajnów do portu załadunku i podjęcie pustych kontenerów na załadunek. Trzeba było też dopilnować wszelkich formalności celnych i eksportowych – wymienia Jarosław Jankowski.

 

 

Producent kombajnów zadbał o odbiór ładunku w miejscu przeznaczenia i zapewnił montaż maszyn. Od Fracht FWO Polska, zleceniodawca wymagał znajomości możliwości transportowych na wybranych relacjach, wszechstronnej wiedzy pracowników działu spedycji (w tym wiedzy technicznej tj. umiejętności czytania rysunku technicznego), doświadczenia w realizacji podobnych projektów, zabezpieczenia prawnego realizacji dostawy oraz odpowiedniego ubezpieczenia cargo.

 

***

Fracht FWO Polska

Fracht FWO Polska Sp. z o.o, działa od 2006 r. z siedzibą w Warszawie. Posiada cztery placówki w: Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Jako operator logistyczny dla przemysłu oferuje pełen wachlarz usług, od prostych transportów drogowych, po skomplikowane projekty logistyczne np. związane z dostawami na budowę bloków energetycznych. W realizacji zleceń, Fracht FWO Polska wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy. Obsługuje ładunki ponadgabarytowe, kontenerowe, całopojazdowe (FTL) i częściowe (LTL), chłodnicze, dostawy just-in-time oraz regularne transporty expressowe na terenie UE. Do grona klientów Fracht FWO należą przedsiębiorstwa z energetyki, przemysłu ciężkiego, chemicznego, branży automotive oraz FCMG i farmaceutycznej. Korzystając z potencjału sieci partnerów Grupy Fracht, polska spółka realizuje dostawy do wszystkich krajów na świecie. Działa w oparciu o certyfikaty ISO14001:2004, ISO9001:2008 oraz wewnętrzną politykę jakości na bazie certyfikacji SwissStandard.pl, która potwierdza, że biznes prowadzony jest zgodnie z wartościami: doskonałość, niezawodność i innowacyjność.  Największym kapitałem Fracht FWO Polska są ludzie. Firma starannie dobiera kadry oraz dba o ich systematyczny rozwój. Obecnie zatrudnia 45 pracowników. Więcej info:  http://frachtfwo.pl/  oraz na  http://www.fracht.com/en/index.php 

 

Grupa Fracht

Szwajcarska Grupa Fracht z siedzibą w Bazylei, działa na rynku od 1955 roku, jako globalny operator logistyczny, specjalizujący się w obsłudze przemysłu. Realizuje łańcuchy dostaw głównie dla branż: energetycznej, maszynowej, chemicznej, automotive. Fracht oferuje usługi specjalistyczne (np. project cargo, express), jak i standardowe, wykorzystując to tego transport drogowy, lotniczy, śródlądowy, morski i kolejowy. Grupa Fracht działa na 6 kontynentach - w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii, Afryce, posiadając 98 biur. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów jej zasięg obejmuje wszystkie kraje świata. Firma zatrudnia ponad 1200 osób. Szwajcarska Grupa Fracht to najwyższa jakość usług, co potwierdzają certyfikaty ISO14001:2004 oraz ISO9001:2008. Więcej info na: http://www.fracht.com/en/index.php



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.