Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
poniedziałek, 24 września 2018, imieniny: Dory, Gerarda, Maryny
Serwisy:

 

Zmierz swój bagaż … telefonem! Linie KLM zastosowały technologię rzeczywistości rozszerzonej (AR) w nowej praktycznej usłudze dla pasażerów.
dodano: 2018-09-10
powrót »

Od niedawna pasażerowie KLM mogą „mierzyć” swój bagaż kabinowy – w zupełnie nowy, niekonwencjonalny sposób. Dzięki zastosowaniu  technologii „rzeczywistości rozszerzonej”, pomiaru walizek możemy dokonać za pomocą aparatu fotograficznego, który mamy wbudowany we własnym telefonie. Nowe narzędzie jest dostępne dla użytkowników aplikacji mobilnej KLM na telefonach z systemem iOS. KLM jako jedna z nielicznych firm na świecie zaczyna wykorzystywać rzeczywistość rozszerzoną (tzw. augmented reality) w usługach oferowanych swoim klientom.


Jak to działa?

Kontrola bagażu podręcznego poprzez nowe narzędzie KLM odbywa się za pomocą wirtualnej walizki, która określa dopuszczalne wymiary bagażu podręcznego. Technologia rzeczywistości rozszerzonej umożliwia wykorzystanie wirtualnego obrazu w rzeczywistości i korzystanie z niego w sposób interaktywny. Innymi słowy świat wirtualny – w tym przypadku rysunek walizki „nakładamy” na świat rzeczywisty, czyli na nasz osobisty bagaż kabinowy. Operację wykonujemy posługując się aparatem w naszym smartfonie, po uruchomieniu aplikacji mobilnej KLM. Narzędzie pozwala w wygodny sposób sprawdzić przed podróżą, jeszcze w domu, czy  nasz bagaż podręczny jest odpowiedniej wielkości.

Tutaj można obejrzeć film, aby zobaczyć jak to działa

 

KLM pionierem w rzeczywistości rozszerzonej

W swojej aplikacji mobilnej KLM wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości od firmy Apple. Line lotnicze KLM są w wąskim gronie światowych firm, które zdecydowały się zastosować tą technologię w ramach jednej z usług dla swoich klientów. W przyszłości holenderska linia, która jest fanem nowoczesnych technologii, ma zamiar rozwijać i doskonalić usługi z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości, podążając za rozwojem tej dziedziny.

"Wykorzystując potencjał rzeczywistości rozszerzonej, KLM podejmuje kolejny krok w zakresie digitalizacji swoich usług. Dzięki nowemu narzędziu do kontroli wymiarów bagażu podręcznego, nasi pasażerowie mogą teraz zobaczyć na pierwszy rzut oka, czy ich walizka ma odpowiedni rozmiar. Tworząc tą usługę, jak i wszystkie inne, zawsze w pierwszej kolejności analizujemy potrzeby naszych podróżnych. Jednocześnie - kolejny raz -  jesteśmy pionierami innowacji w najlepszym interesie naszych pasażerów." – powiedział Pieter Groeneveld, Starszy Wiceprezes ds. Usług Cyfrowych w Air France-KLM.

Ta praktyczna usługa pomocna w pakowaniu do podróży nie jest pierwszą inicjatywą KLM z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej. Wcześniej linia wykorzystała tą technologię, aby za pomocą aplikacji mobilnej KLM pokazać klientom kabinę swojego Dreamlinera w 360 stopniach.  Natomiast użytkownicy aplikacji KLM „Houses” (aplikacja dla kolekcjonerów porcelanowych miniatur holenderskich kamienic, które można otrzymać lecąc KLM w klasie biznes) mogli poznać historię domu Anthony'ego Fokkera, a także wirtualnie „latać” skonstruowanymi przez Fokkera samolotami. Ta zabawa - to również efekt połączenia rzeczywistości wirtualnej z realną.

Miliony użytkowników aplikacji KLM

Aplikacja mobilna KLM, którą stworzono, aby ułatwiać życie klientom KLM na różnych etapach ich podróży, cieszy się dużą popularnością. Do tej pory została już pobrana miliony razy i ma ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników każdego dnia. Ponad 70% użytkowników aplikacji jest zalogowanych na stałe i korzysta z narzędzia kilka razy w miesiącu. Aplikacja wzbogaca się o coraz to nowsze funkcje. Za jej pośrednictwem można rezerwować bilety, płacąc poprzez Google Pay, dokonywać oprawy, rezerwować miejsca specjalne na pokładzie, a także otrzymywać powiadomienia dotyczące lotu (np. o opóźnieniach lub zmianach bramek), pobierać kartę pokładową i zarządzać swoim kontem w programie lojalnościowym Flying Blue. Niedawno użytkownicy aplikacji dostali też do dyspozycji elektroniczne mapy 24 lotnisk na świecie, które pomagają w poruszaniu i orientacji podczas podróży w różne strony świata. Ale to nie wszystko! Aplikacja przechowuje informacje na temat naszej historii lotów z KLM. Ponadto, w przypadku znacznego opóźnienia lotu z wylotem z amsterdamskiego lotniska Schiphol, użytkownicy aplikacji mają możliwość aktywowania kuponu na darmowy posiłek lub przekąskę. Aplikacja umożliwia nawet samodzielną zmianę rezerwacji. Od teraz nasz wachlarz możliwości wzbogacił się w narzędzie do sprawdzania wymiarów bagażu, z użyciem rzeczywistości rozszerzonej.

Aplikację KLM można pobrać z Apple Store lub Google Play. Więcej na temat wszystkich aplikacji KLM znajduje się na stronie klm.pl tutaj.

 

***

 

KLM  

Od 98 lat Royal Dutch Airlines (Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze) są pionierem w lotnictwie pasażerskim i najstarszą linią lotniczą na świecie, która nadal działa pod swoją oryginalną nazwą. KLM realizuje swoje cele w oparciu o główne wartości – wyjątkowa dbałość o klienta, innowacyjność, wysoka wydajność, godny zaufania serwis i najwyższej jakości produkty. Siatka bezpośrednich połączeń KLM z wylotem z Amsterdamu obejmuje obecnie 165 destynacji. Linia oferuje loty dysponując nowoczesną flotą ponad 160 samolotów i zatrudnia 32 tysiące pracowników na całym świecie. W 2017 roku Grupa KLM, w skład której wchodzą również KLM Cityhopper, Transavia i Martinair przewiozła ponad 41 milionów pasażerów, z czego 32,7 mln to pasażerowie KLM. Sieć lotów KLM łączy Holandię ze wszystkimi kluczowymi regionami świata zarówno pod względem turystyki, jak i biznesu i jest potężnym silnikiem napędzającym holenderską gospodarkę. Linie KLM są obecne w trzech miastach w Polsce: Warszawie, Krakowie i Gdańsku, skąd linia oferuje loty przez Amsterdam w świat.

 

Więcej informacji o KLM znajduje się na stronach: www.klm.com/corporate/en/, www.klm.pl, KLM Newsroom - https://nieuws.klm.com/en, Facebook, Twitter oraz KLM Blog - https://blog.klm.com/.



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.