Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
niedziela, 17 lutego 2019, imieniny: Donata, Gizeli, Łukasza
Serwisy:

 

REKLAMA
reklama
Fracht FWO Polska wyjątkowa dostawa transportem lotniczym do USA
dodano: 2019-01-23
powrót »

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, zrealizował w ostatnim czasie ciekawą i nietypową dostawę w zakresie project cargo. Dla jednego ze światowych liderów w branży energetycznej dostarczył dedykowanym transportem lotniczym z Polski i Czech dwa ładunki o łącznej wadze ponad 188 ton. Realizacja tego zlecenia wymagała wyczarterowania dwóch samolotów frachtowych Antonow – AN 124, które w tym samym czasie zostały załadowane i wystartowały do USA z lotnisk w Gdańsku i Ostrawie.  

 

- Zorganizowanie dedykowanych transportów ponadnormatywnych, z wykorzystaniem jednych z największych samolotów frachtowych, których załadunek odbywał się w tym samym czasie, ale na różnych lotniskach, to duże przedsięwzięcie logistyczne. Wymagało precyzyjnego zaplanowania i koordynacji działań w Polsce, Czechach i USA, umiejętności szybkiej reakcji na zmiany, doskonałej znajomości procedur i przepisów oraz ścisłej współpracy z klientem i zaangażowanymi firmami, na każdym etapie. Od przygotowania urządzeń do transportu w kilku fabrykach, z uwzględnieniem restrykcyjnych wymogów linii lotniczej, przewiezienie ich na lotnisko just-in-time, załadunek i rozładunek w portach lotniczych po dostawę do finalnego odbiorcy w USA. Cały proces został przygotowany w ciągu niespełna miesiąca – mówi Justyna Kowalska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.

Z fabryk do portu lotniczego w Gdańsku

Ładunek, przygotowany w fabrykach klienta do transportu z gdańskiego lotniska, obejmował ważącą blisko 47 ton turbinę parową (o długości 5,60 m, szerokości 3,81 m i wysokości 3,58 m), 19,5-tonową jednostkę olejową (o długości 9,40 m, szerokości 2,65 m i wysokości 4 m) oraz ponad 13-tonową przekładnię (długość 3,5 m, szerokość 2,75 m i wysokość 2,7 m). Łączna waga tej przesyłki wraz z oprzyrządowaniem wyniosła 86 ton i 911 kg.

Na lotnisko w Gdańsku urządzenia energetyczne zostały dowiezione transportem drogowym z kilku fabryk, położonych głównie w północnej Polsce oraz we Francji. Wykorzystano do tego specjalistyczne naczepy. Ze względu na wymiary i wagę przesyłki, spedytorzy Fracht FWO musieli m.in. uzyskać zezwolenia na przejazdy ponadgabarytowe po drogach w kraju oraz tranzytowych z Francji. Dodatkowo pojazd, na który została załadowana turbina parowa wraz z wyposażeniem, mógł poruszać się tylko i wyłącznie w godzinach nocnych.

 

Sprawny załadunek w portach lotniczych

Na gdańskim lotnisku Rębiechowo urządzenia energetyczne zostały załadowane na pokład Antonowa–AN 124. Najpierw była to turbina parowa, następnie jednostka olejowa i przekładnia. Z naczep ładunki przenoszono na rampę załadunkową za pomocą dźwigu. Przy załadunku wykorzystano zarówno tylną rampę załadowczą jak i podnoszony przedni nos kadłuba samolotu. Cały ten proces, nadzorowany przez Fracht FWO, z uwzględnieniem również formalności, procedur celnych i kontroli bezpieczeństwa, trwał kilka godzin. Zgodnie z planem wyczarterowany frachtowiec wystartował z Gdańska 19 grudnia 2018 o 22:30, a w Atlancie wylądował o 22:00 czasu lokalnego kolejnego dnia, z międzylądowaniami na zatankowanie i odpoczynek załogi.

W tym samym czasie podobny proces, z zachowaniem tych samych procedur, odbywał się na lotnisku w Ostrawie w Czechach, gdzie załadowywany był drugi wyczarterowany samolot frachtowy. Tu ładunkiem był ponad 100-tonowy generator z wyposażeniem, o długości 6,95 m, szerokości 4,05 m i wysokości 3,20 m, dowieziony z fabryki w Pilznie. Przy organizacji tego transportu polski zespół spedytorów Fracht FWO Polska był wspierany przez kolegów z oddziału Fracht FWO w Czechach.

Współpraca i doświadczenie

Dedykowany transport drogowy i lotniczy urządzeń energetycznych z Polski i Czech do USA został przygotowany przez Działy Project Cargo oraz Spedycji Lotniczej Fracht FWO Polska. Natomiast za rozładunek na lotnisku w Atlancie, formalności związane z importową odprawą celną oraz dostawę do finalnego odbiorcy odpowiadał amerykański oddział Fracht FWO.

Organizacja tak trudnych i skomplikowanych dostaw ładunków ponadgabarytowych i specjalnych dla branży przemysłowej i energetycznej jest możliwa tylko dzięki długoletniemu doświadczeniu i szerokich kompetencji spedytorów Fracht FWO Polska. Wcześniej zorganizowali m.in. dostawę 57- tonowej części turbiny z Polski do USA na pokładzie Antonowa – AN 124 czy sześciu skrzyń o łącznej wadze 23 ton z wykorzystaniem Boeinga 747. Przy organizacji tego typu transportów wsparciem jest know-how i globalna sieć logistyczna Grupy Fracht, z 98 oddziałami na 6 kontynentach - w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii oraz Afryce, dzięki rozbudowanej sieci partnerów obejmująca wszystkie kraje świata.

 

Film z nagraniem załadunku urządzeń energetycznych na pokład Antonowa AN-124 w porcie lotniczym w Gdańsku dostępny jest pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=CCdJ_LzApfQ

 

***

Fracht FWO Polska

Fracht FWO Polska Sp. z o.o, działa od 2006 r. z siedzibą w Warszawie. Posiada cztery placówki w: Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Jako operator logistyczny dla przemysłu oferuje pełen wachlarz usług, od prostych transportów drogowych, po skomplikowane projekty logistyczne np. związane z dostawami na budowę bloków energetycznych. W realizacji zleceń, Fracht FWO Polska wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy. Obsługuje ładunki ponadgabarytowe, kontenerowe, całopojazdowe (FTL) i częściowe (LTL), chłodnicze, dostawy just-in-time oraz regularne transporty expressowe na terenie UE. Do grona klientów Fracht FWO należą przedsiębiorstwa z energetyki, przemysłu ciężkiego, chemicznego, branży automotive oraz FMCG i farmaceutycznej. Korzystając z potencjału sieci partnerów Grupy Fracht, polska spółka realizuje dostawy do wszystkich krajów na świecie. Działa w oparciu o certyfikaty ISO14001:2004, ISO9001:2008 oraz wewnętrzną politykę jakości na bazie certyfikacji SwissStandard.pl, która potwierdza, że biznes prowadzony jest zgodnie z wartościami: doskonałość, niezawodność i innowacyjność.  Największym kapitałem Fracht FWO Polska są ludzie. Firma starannie dobiera kadry oraz dba o ich systematyczny rozwój. Obecnie zatrudnia 45 pracowników. Więcej info:  http://frachtfwo.pl/  oraz na  http://www.fracht.com/en/index.php 

 

Grupa Fracht

Szwajcarska Grupa Fracht z siedzibą w Bazylei, działa na rynku od 1955 roku, jako globalny operator logistyczny, specjalizujący się w obsłudze przemysłu. Realizuje łańcuchy dostaw głównie dla branż: energetycznej, maszynowej, chemicznej, automotive. Fracht oferuje usługi specjalistyczne (np. project cargo, express), jak i standardowe, wykorzystując to tego transport drogowy, lotniczy, śródlądowy, morski i kolejowy. Grupa Fracht działa na 6 kontynentach - w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii, Afryce, posiadając 98 biur. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów jej zasięg obejmuje wszystkie kraje świata. Firma zatrudnia ponad 1200 osób. Szwajcarska Grupa Fracht to najwyższa jakość usług, co potwierdzają certyfikaty ISO14001:2004 oraz ISO9001:2008. Więcej info na: http://www.fracht.com/en/index.php



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.