Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
niedziela, 18 sierpnia 2019, imieniny: Bogusława, Bronisława, Ilony
Serwisy:

 

REKLAMA
reklama
Fracht FWO Polska wyjątkowa dostawa transportem lotniczym do USA
dodano: 2019-01-23
powrót »

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, zrealizował w ostatnim czasie ciekawą i nietypową dostawę w zakresie project cargo. Dla jednego ze światowych liderów w branży energetycznej dostarczył dedykowanym transportem lotniczym z Polski i Czech dwa ładunki o łącznej wadze ponad 188 ton. Realizacja tego zlecenia wymagała wyczarterowania dwóch samolotów frachtowych Antonow – AN 124, które w tym samym czasie zostały załadowane i wystartowały do USA z lotnisk w Gdańsku i Ostrawie.  

 

- Zorganizowanie dedykowanych transportów ponadnormatywnych, z wykorzystaniem jednych z największych samolotów frachtowych, których załadunek odbywał się w tym samym czasie, ale na różnych lotniskach, to duże przedsięwzięcie logistyczne. Wymagało precyzyjnego zaplanowania i koordynacji działań w Polsce, Czechach i USA, umiejętności szybkiej reakcji na zmiany, doskonałej znajomości procedur i przepisów oraz ścisłej współpracy z klientem i zaangażowanymi firmami, na każdym etapie. Od przygotowania urządzeń do transportu w kilku fabrykach, z uwzględnieniem restrykcyjnych wymogów linii lotniczej, przewiezienie ich na lotnisko just-in-time, załadunek i rozładunek w portach lotniczych po dostawę do finalnego odbiorcy w USA. Cały proces został przygotowany w ciągu niespełna miesiąca – mówi Justyna Kowalska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.

Z fabryk do portu lotniczego w Gdańsku

Ładunek, przygotowany w fabrykach klienta do transportu z gdańskiego lotniska, obejmował ważącą blisko 47 ton turbinę parową (o długości 5,60 m, szerokości 3,81 m i wysokości 3,58 m), 19,5-tonową jednostkę olejową (o długości 9,40 m, szerokości 2,65 m i wysokości 4 m) oraz ponad 13-tonową przekładnię (długość 3,5 m, szerokość 2,75 m i wysokość 2,7 m). Łączna waga tej przesyłki wraz z oprzyrządowaniem wyniosła 86 ton i 911 kg.

Na lotnisko w Gdańsku urządzenia energetyczne zostały dowiezione transportem drogowym z kilku fabryk, położonych głównie w północnej Polsce oraz we Francji. Wykorzystano do tego specjalistyczne naczepy. Ze względu na wymiary i wagę przesyłki, spedytorzy Fracht FWO musieli m.in. uzyskać zezwolenia na przejazdy ponadgabarytowe po drogach w kraju oraz tranzytowych z Francji. Dodatkowo pojazd, na który została załadowana turbina parowa wraz z wyposażeniem, mógł poruszać się tylko i wyłącznie w godzinach nocnych.

 

Sprawny załadunek w portach lotniczych

Na gdańskim lotnisku Rębiechowo urządzenia energetyczne zostały załadowane na pokład Antonowa–AN 124. Najpierw była to turbina parowa, następnie jednostka olejowa i przekładnia. Z naczep ładunki przenoszono na rampę załadunkową za pomocą dźwigu. Przy załadunku wykorzystano zarówno tylną rampę załadowczą jak i podnoszony przedni nos kadłuba samolotu. Cały ten proces, nadzorowany przez Fracht FWO, z uwzględnieniem również formalności, procedur celnych i kontroli bezpieczeństwa, trwał kilka godzin. Zgodnie z planem wyczarterowany frachtowiec wystartował z Gdańska 19 grudnia 2018 o 22:30, a w Atlancie wylądował o 22:00 czasu lokalnego kolejnego dnia, z międzylądowaniami na zatankowanie i odpoczynek załogi.

W tym samym czasie podobny proces, z zachowaniem tych samych procedur, odbywał się na lotnisku w Ostrawie w Czechach, gdzie załadowywany był drugi wyczarterowany samolot frachtowy. Tu ładunkiem był ponad 100-tonowy generator z wyposażeniem, o długości 6,95 m, szerokości 4,05 m i wysokości 3,20 m, dowieziony z fabryki w Pilznie. Przy organizacji tego transportu polski zespół spedytorów Fracht FWO Polska był wspierany przez kolegów z oddziału Fracht FWO w Czechach.

Współpraca i doświadczenie

Dedykowany transport drogowy i lotniczy urządzeń energetycznych z Polski i Czech do USA został przygotowany przez Działy Project Cargo oraz Spedycji Lotniczej Fracht FWO Polska. Natomiast za rozładunek na lotnisku w Atlancie, formalności związane z importową odprawą celną oraz dostawę do finalnego odbiorcy odpowiadał amerykański oddział Fracht FWO.

Organizacja tak trudnych i skomplikowanych dostaw ładunków ponadgabarytowych i specjalnych dla branży przemysłowej i energetycznej jest możliwa tylko dzięki długoletniemu doświadczeniu i szerokich kompetencji spedytorów Fracht FWO Polska. Wcześniej zorganizowali m.in. dostawę 57- tonowej części turbiny z Polski do USA na pokładzie Antonowa – AN 124 czy sześciu skrzyń o łącznej wadze 23 ton z wykorzystaniem Boeinga 747. Przy organizacji tego typu transportów wsparciem jest know-how i globalna sieć logistyczna Grupy Fracht, z 98 oddziałami na 6 kontynentach - w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii oraz Afryce, dzięki rozbudowanej sieci partnerów obejmująca wszystkie kraje świata.

 

Film z nagraniem załadunku urządzeń energetycznych na pokład Antonowa AN-124 w porcie lotniczym w Gdańsku dostępny jest pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=CCdJ_LzApfQ

 

***

Fracht FWO Polska

Fracht FWO Polska Sp. z o.o, działa od 2006 r. z siedzibą w Warszawie. Posiada cztery placówki w: Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Jako operator logistyczny dla przemysłu oferuje pełen wachlarz usług, od prostych transportów drogowych, po skomplikowane projekty logistyczne np. związane z dostawami na budowę bloków energetycznych. W realizacji zleceń, Fracht FWO Polska wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy. Obsługuje ładunki ponadgabarytowe, kontenerowe, całopojazdowe (FTL) i częściowe (LTL), chłodnicze, dostawy just-in-time oraz regularne transporty expressowe na terenie UE. Do grona klientów Fracht FWO należą przedsiębiorstwa z energetyki, przemysłu ciężkiego, chemicznego, branży automotive oraz FMCG i farmaceutycznej. Korzystając z potencjału sieci partnerów Grupy Fracht, polska spółka realizuje dostawy do wszystkich krajów na świecie. Działa w oparciu o certyfikaty ISO14001:2004, ISO9001:2008 oraz wewnętrzną politykę jakości na bazie certyfikacji SwissStandard.pl, która potwierdza, że biznes prowadzony jest zgodnie z wartościami: doskonałość, niezawodność i innowacyjność.  Największym kapitałem Fracht FWO Polska są ludzie. Firma starannie dobiera kadry oraz dba o ich systematyczny rozwój. Obecnie zatrudnia 45 pracowników. Więcej info:  http://frachtfwo.pl/  oraz na  http://www.fracht.com/en/index.php 

 

Grupa Fracht

Szwajcarska Grupa Fracht z siedzibą w Bazylei, działa na rynku od 1955 roku, jako globalny operator logistyczny, specjalizujący się w obsłudze przemysłu. Realizuje łańcuchy dostaw głównie dla branż: energetycznej, maszynowej, chemicznej, automotive. Fracht oferuje usługi specjalistyczne (np. project cargo, express), jak i standardowe, wykorzystując to tego transport drogowy, lotniczy, śródlądowy, morski i kolejowy. Grupa Fracht działa na 6 kontynentach - w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii, Afryce, posiadając 98 biur. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów jej zasięg obejmuje wszystkie kraje świata. Firma zatrudnia ponad 1200 osób. Szwajcarska Grupa Fracht to najwyższa jakość usług, co potwierdzają certyfikaty ISO14001:2004 oraz ISO9001:2008. Więcej info na: http://www.fracht.com/en/index.php



powrót »
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 

REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama
REKLAMA
reklama

REKLAMA
reklama
© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.