Ta strona używa cookies w celu poprawnego jej funkcjonowania oraz analizy statystyk. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pamiętaj, że zawsze możesz te ustawienia zmienić, wyłączając obsługę cookies w swojej przeglądarce.
poniedziałek, 14 października 2019, imieniny: Alany, Damiana, Liwii
Serwisy:

 

Im dalej w przyszłość, tym bliżej siebie
dodano: 2019-06-05
powrót »

Podsumowanie 13. edycji Łódź Design Festival

Przez 10 dni profesjonaliści jak i goście z całego świata szukali odpowiedzi na hasło przewodnie tegorocznej edycji Łódź Design Festival – „Dobre Życie”. Inspirujące wystawy, spotkania, autorskie warsztaty i specjalna edycja Akademii Paradyż dla projektantów spotkały się z żywym zainteresowaniem uczestników, którzy licznie odwiedzili łódzką Fabrykę Sztuki.

Łódź Design Festival jest unikalną okazją, by nie tylko się inspirować i poznawać dobre praktyki we wzornictwie, ale również zrozumieć skąd się biorą i na jakie potrzeby odpowiadają otaczające nas produkty. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia szczególnie silnie podkreślono konieczność rozwoju stylu życia zrównoważonego i przyjaznego środowisku. Świadomość wyzwań, z którymi musi zmierzyć się design, widoczna była m.in. na wystawach „Na styku kultury i przemysłu” kolektywu Form Us With Love, „Modowa rewolucja – przyszłość tekstyliów” zorganizowanej przez Ambasadę Szwecji w Warszawie, „ON the table” pod opieką kuratora Magdaleny Gazur czy „OFFICE OF THE FUTURE”, której organizatorem byli infuture hatalska foresight institute oraz Łódź Design Festival. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również wystawa „30” mecenasa festiwalu Ceramiki Paradyż inspirowana twórczością Bauhausu oraz obecnym, mocnym trendu logomanii. W mediach społecznościowych pojawiły się liczne relacje z różowym neonem „Good life” oraz specjalnie przygotowanymi kaflami ceramicznymi zadrukowanymi sloganami. Goście chętnie podziwiali także prace finalistów plebiscytu must have! oraz make me! – konkursu dla młodych designerów, których do procesu projektowego zapala impuls wywołany dostrzeżeniem konkretnej potrzeby lub problemu.

Specjalna edycja Akademii Paradyż dla projektantów

Festiwalowa odsłona Akademii Paradyż dla projektantów, w formie spotkania edukacyjno-inspiracyjnego, pozwoliła na kreatywny dialog o teraźniejszości i przyszłości designu pomiędzy projektantami i obserwatorami trendów. Zaproszeni prelegenci wskazali jak w nieodległej przyszłości rozwinie się świadomy, odpowiedzialny design. Na wydarzenie zaproszeni zostali Adam Bronikowski (HOLA DESIGN), Maja Ganszyniec (Studio Ganszyniec), Paweł Tkaczyk (PawelTkaczyk.com), Robert Majkut (RobertMajkut.com), Piotr Kalinowski (MIXD), Agnieszka Polkowska (Trendspot.pl), Michał Mazur (Trendnomad.com) oraz Szymon Sikorski i Michał Ulidis (Publicon). W wydarzeniu uczestniczyło liczne grono architektów i projektantów wnętrz oraz blogerów. Wrażeniami ze spotkania podzielił się jeden z prelegentem, Piotr Kalinowski: – Moim zdaniem Akademia Paradyż odniosła sukces z uwagi na zebranie tak wielu projektantów i designerów w jednym miejscu. Była szansa przedstawić swój punkt widzenia szerokiej publiczności i wejść w ciekawe dyskusje. Spotkanie było bardzo profesjonalnie prowadzone. To co dla mnie osobiście było ważne, to zaangażowanie najlepszych projektantów i specjalistów z branży.

 

Świadomy projekt, naturalność i powrót do tradycji

Eksperci wspólnie przedstawili nieoczywistą rolę projektanta, który musi w sobie dziś łączyć umiejętności interpersonalne z dużym wyczuciem na dobro krajobrazu i jakość środowiska. Adam Bronikowski podzielił się doświadczeniem, jak ważna jest interakcja między zamawiającym a autorem projektów. Jak tłumaczył, dzięki niej możliwe jest nie tylko zainspirowanie klienta, ale i określenie jego prawdziwych oczekiwań. Kontakt klienta z architektem jest konieczny, by zadbać o well-being obydwu stron. Maja Ganszyniec, projektantka regularnie współpracująca z IKEA, zwróciła z kolei uwagę na potrzebę tworzenia projektów w oparciu o naturalność, lokalność i świadomość. Ekspertka te wartości stawia w opozycji do wszechobecnego styropianu na elewacjach oraz plastikowych drzwi i okien. Zdaniem projektantki poprawa poziomu lokalnej architektury i wzornictwa nie jest możliwa bez zrozumienia historycznych form polskiej architektury i designu. Wychodząc naprzeciw temu postulatowi, Maja Ganszyniec zapowiedziała współpracę z Ceramiką Paradyż przy projekcie nawiązującym do tradycji polskiego modernizmu. – Mamy wspaniałe przedwojenne wzorce w architekturze wnętrz – tłumaczy Maja Ganszyniec. – Korzystano wtedy z naturalnych, pięknych i trwałych materiałów: drewna, ceramiki, mosiądzu. Warto z tych tradycji czerpać. Bardzo się cieszę, że Ceramika Paradyż zdecydowała się na wprowadzenie tej małej, ikonicznej płyteczki do produkcji, przywracając ciągłość urwanym przez historię wątkom.

 

Człowiek dla środowiska, środowisko dla człowieka

Eksperci Akademii Paradyż wskazali również na konieczność łączenia komfortu życia człowieka z dbałością o otaczające go środowisko. Robert Majkut, designer i ekspert w projektowaniu dla biznesu, podkreślił potrzebę zmiany całego modelu ekonomii człowieka z konsumpcji na powtórne wykorzystywanie materiałów. Michał Mazur, obserwator trendów i autor bloga Trendnomad.com, potwierdził wzrost znaczenia ekonomii cyrkularnej, opartej na oddawaniu i odnawianiu produktów. Za przykład już istniejących rozwiązań reusingu przedstawił prekursorską usługę abonamentu na ubrania, dzięki której klient może korzysta przez lata z wypożyczonej pary spodni, po czym zwrócić je w celu odnowienia i ponownego użycia. Agnieszka Polkowska, obserwatorka trendów z Trendspot.pl, dopełniła obrazu nadchodzących zmian społeczeństwa, wskazując na coraz dłuższą średnią życia człowieka. Prelegentka opisała pojęcie społeczeństwa 5.0, w którym prywatne oraz profesjonalne relacje międzypokoleniowe mają coraz większe znaczenie. Żeby stało się to możliwe, potrzeba większej zażyłości relacji międzyludzkich, którą Polkowska przedstawiła pod wymownym, inspirującym hasłem: „Im dalej w przyszłość, tym bliżej siebie”.

 

Marka osobista i mieszkania przyszłości

Spotkanie wyszło również naprzeciw wymogom konkurencyjnego rynku projektantów – Paweł Tkaczyk, ekspert storytellingu, opowiedział o potrzebie budowania silnej marki osobistej projektanta. Spotkanie zakończyło wystąpienie Szymona Sikorskiego i Michała Ulidisa, którzy podzielili się możliwymi scenariuszami rozwoju mieszkań przyszłości w perspektywie 10 i 30 lat. Specjalna edycja Akademii Paradyż jak i cały tegoroczny Łódź Design Festival spotkał się z dobrym odbiorem przez odwiedzających. Michał Mazur, autor bloga Trendnomad.com, poproszony o podsumowanie wydarzenia, stwierdził krótko: – Dobre wystawy, dobre wykłady, dobra atmosfera i dobrzy ludzie. Czuję, że wszyscy uczestniczy Łódź Design Festiwal i Akademii Paradyż naładowali się pozytywną energią. Po takiej dawce inspiracji mogą powstawać tylko dobre projekty.

 

Rok 2019 | Jubileusz 30-lecia Ceramiki Paradyż

Ceramika Paradyż to polska, rodzinna firma. Lider i wiodący producent płytek ceramicznych w kraju. Od 30 lat napędza polskie wzornictwo tworząc i dostarczając Klientom na całym świecie innowacyjne produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości. Firma jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Dobry Wzór 2018 dla kolekcji Esagon, iF Design 2017 za kolekcję Elanda/Elando oraz Red Dot Design Award 2016 dla kolekcji Trakt, a także Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP 2018 oraz Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2016. Ceramika Paradyż jest wieloletnim Mecenasem Łódź Design Festival, największego wydarzenia poświęconego wzornictwu w tej części Europy oraz współinicjatorem akcji na rzecz poprawy jakości i estetyki w przestrzeni miejskiej. Firma zatrudnia ponad 1600 pracowników, a jej zapleczem jest pięć nowoczesnych zakładów produkcyjnych oraz najnowocześniejszy, w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania. Posiada trzy marki własne: Paradyż jako marka parasolowa z szeroką paletą kolekcji w różnych stylach i formatach, oraz dwie submarki – Paradyż My Way, dedykowana dla klientów poszukujących indywidualnych i nowatorskich rozwiązań wzorniczych, i Paradyż Classica (dawniej Kwadro Ceramika), skierowana do osób ceniących klasyczną elegancję w przystępnej cenie. Kolekcje produktowe Ceramiki Paradyż są komplementarne, oferując Klientom w wielu formatach płytki ścienne, podłogowe, klinkier, dekoracje szklane oraz elementy ozdobne. Ceramika Paradyż to dziś także wizytówka polskiego przemysłu na świecie.


Zapraszamy na www.paradyz.com oraz www.sklep.paradyz.com



powrót »

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

POLECAMY

 


© forumfirm.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone ! Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Informacje o Cookies.